Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

باشگاه پژوهشگران جوان بزرگ‌ترین منبع نیروی انسانی در چشم‌انداز 1404

فربد رزازی، معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این عنوان روزنامه فرهیختگان گفت: امیدواریم برای چشم‌انداز ایران 1404 باشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع ارزشمند نیروی انسانی امیدوار به آینده کشور، دغدغه‌مند نسبت به مسائل کشور و البته با توانایی لازم برای حل مشکلات کشور شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این بپرهیزیم که فقط بخواهیم یک موضوع خاص نظیر تولید علم، ترویج کارآفرینی و ایجاد محصول صنعتی را دنبال کنیم، چراکه رسالت دانشگاه و ذیل آن باشگاه، بزرگ‌تر از این مسائل است و باید نگاه کلان‌تری را برای باشگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به پگیری مبحث شهر در باشگاه اظهار کرد: برنامه شبکه‌سازی اعضا و البته برنامه‌ای که به‌دنبال ایجاد بستر ترویج علم در کل کشور و ایجاد سیستم مدیریت دانش است، همین هدف را دنبال می‌کند. البته نگاه قبلی که در این زمینه وجود داشت، ایجاد شهرک‌های علمی و فناوری و ایجاد مراکز رشد محصول‌محور که خروجی آنها شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، بود. واقعیت این است که این بخش از کار به معاونت نوآوری و فناوری دانشگاه سپرده شده است و ما نیروی انسانی و ماده اولیه این بخش دانشگاه را تامین می‌کنیم. درواقع الان در دانشگاه مراکز رشد زیادی فعال هستند و ما افراد موفق خود را به آن معرفی کرده و مجبوریم خود را با ادبیات جاری دانشگاه تطبیق دهیم. ادبیات جاری دانشگاه این است که سراهای نوآوری که جایگاه هسته‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند باید توسط نیروهای انسانی تشکیل شوند که اینها خروجی باشگاه پژوهشگران هستند.

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه انتخاب محل آزمون جامع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

جواد علمایی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان برای ثبت‌نام در سامانه انتخاب محل آزمون جامع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا فردا (چهارشنبه 25 تیرماه) مهلت دارند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتخاب محل آزمون جامع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سامانه به آدرس azmoon99iau.ac.ir راه‌اندازی شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن، نزدیک‌ترین واحد به محل زندگی خود را به‌عنوان محل آزمون جامع انتخاب کنند. دانشجویان می‌توانند با شماره دانشجویی و کدملی، وارد این سامانه شده و نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی به محل زندگی را انتخاب کنند. مهلت زمان ثبت‌نام تا چهارشنبه 25 تیرماه اعلام شده که پس از پایان زمان یادشده، گزینه برنامه امتحانی هر دانشجو فعال می‌شود.

علمایی با بیان اینکه امتحان جامع دکتری تخصصی به‌صورت تشریحی برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان درصورت اعلام زمان امتحان از طرف واحد دانشگاهی محل تحصیل، می‌توانند به مرکز انتخابی مراجعه کنند. تا ساعت 11 روز سه‌شنبه 24 تیرماه، 1783 نفر در سامانه انتخاب محل آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

تاریخ جدید آزمون‌های وزارت بهداشت اعلام شد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، به دنبال به تعویق افتادن آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D)، آزمون زبان انگلیسی و آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی، مرکز سنجش آموزش پزشکی تاریخ‌های جدید را اعلام کرد.

آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت ،دندانپزشکی و داروسازی (Ph.D) که پیش از این قرار بود در روزهای 27 تا 30 تیرماه برگزار شود در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه 10، 11 و 12 مردادماه برگزار خواهد شد.

زمان آزمون زبان انگلیسی MHLE (دوره 57) با چند روز تأخیر به جای 2 مرداد در سه شنبه 7 مرداد برگزار می‌شود.

همچنین آزمون‌های «سیزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور»، «نوزدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور» و «هفتمین دوره آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی داروسازی» که قرار بود 10 مرداد برگزار شوند، به چهارشنبه 8 مردادماه موکول شد.

آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز در جمعه 17 مردادماه برگزار خواهد شد.

نتایج اولیه دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران اعلام شد

بر اساس این عنوان آفرینش، متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه تهران در سال تحصیلی 99 که فرم ثبت‌نام خود را از سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران تکمیل کرده‌اند، می‌توانند برای آگاهی از وضعیت بررسی اولیه پرونده الکترونیکی خود با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام در سامانه فوق دریافت کرده‌اند؛ وارد
سامانه شده و از وضعیت بررسی مدارک ارسالی خود مطلع شوند.

براین اساس داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه مدارک آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه مشروط اعلام شده است و برای مصاحبه دعوت شده‌اند، فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک تأیید شده تحصیلی ورفع نقص سایر مدارک ارسالی تا زمان مصاحبه اقدام کنند و آن را تحویل گروه‌های آموزشی مربوطه دهند.

همچنین داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه عدم تایید اعلام شده است، بر اساس ضوابط و مقررات درج شده در شیوه نامه؛ حائز شرایط اولیه پذیرش نبوده‌اند و از فهرست داوطلبان واجد شرایط حذف شدند.

انتهای پیام/

31 / 320 فرهیختگان آفرینش روزنامه کرونا دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرهیختگان آفرینش روزنامه کرونا دانشگاه آزاد اسلامی سامانه انتخاب محل آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی جامع دکتری تخصصی وضعیت بررسی اعلام شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد

علیرضا کریمیان گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری