Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی استان به تامین اجتماعی خبر داد.

محمدعلی عباس‌زاده وحید، با حضور در خبرگزاری ایسنا به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی که ایجاد شده است، برای وصول مطالبات ملاحظاتی را داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تامین اجتماعی استان، مطالبه‌ای مربوط به پیش از سال ۹۵ از دستگاه‌ها ندارد اما پس از سال ۹۵ و بیشتر در سال های ۹۷ به بعد مطالبات بیشتر شده است و بیشترین بدهکاری در استان متعلق به شهرداری است.

عباس‌زاده تاکید کرد: تامین اجتماعی طبق ماده ۵۸ می‌تواند بدون پیگیری قضایی با اختیارات خود از جمله توقیف اموال و ... برای وصول مطالبات اقدام کند اما تلاش بر این است ابتدا با تعامل امور را پیش ببرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۱۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان وجود دارد که هزار و ۳۰۰ نفر دارای بیمه بیکاری هستند.

وی همچنین با اشاره به خدمات درمانی این سازمان، افزود: در هیچ کشوری توسعه در حوزه درمان ایده آل نیست اما در کشور ما در کنار بیمه درمانی به درمان رایگان نیز توجه شده است.

عباس زاده ادامه داد: در حوزه درمان تمام تلاش ما استاندارد سازی است و تمام اقدامات نیز در حوزه درمانی براساس دستورالعمل های جهانی در حوزه پزشکی انجام می‌شود.

استانداردسازی میانگین مصرف دارو در خراسان‌شمالی با الکترونیکی‌شدن نسخه‌ها

دکتر جلال جهان‌نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکان در بیمارستان، گفت: این امر، از تکرار و یا تداخل اقلام دارویی جلوگیری کرده و میانگین مصرف دارو نیز استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه از ارائه خدمات الکترونیکی به مراجعین بازخورد مناسبی را به دست آوردیم، اضافه کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به نفع بیمه شدگان و پرسنل بوده است و با الکترونیکی شدن خدمات از اتلاف وقت برای مراجعین و پرسنل جلوگیری شده است.

جهان‌نیا با بیان اینکه خدمات درمانی این سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می شود، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ازدحام جمعیت در بیمارستان و درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان، سیستم نوبت دهی، الکترونیکی شده است و مراجعین می‌توانند پیش از مراجعه به بیمارستان نوبت ویزیت خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند .

وی تصریح کرد: در حوزه بیمارستانی نیز تکمیل کاردکس پرستاران و پزشکان و همچنین نسخه‌های پزشکان، الکترونیکی شده و این امر در صرفه جویی زمان و کاغذ بسیار مؤثر بوده است و پرسنل بیمارستانی نیز با سرعت بیشتری به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه زمان معاینه برای پزشکان بیمارستان براساس دستورالعمل ها مشخص شده است، افزود: پزشکان عمومی باید در ساعت ۱۰ بیمار و پزشکان متخصص در ساعت هشت بیمار را معاینه کنند.

جهان‌نیا همچنین گفت: باتوجه به ترافیک بخش بیماران سرپایی، بیمارستان تامین اجتماعی برای رفع این مشکل با پزشکان عمومی بیشتری قرارداد منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رایگان بودن خدمات درمان تامین اجتماعی برای جامعه هدف، ترافیک کاری نیز در این بیمارستان بسیار زیاد است، ادامه داد: تامین اجتماعی جزء معدود سازمان‌های بیمه گر است که همزمان خدمات بیمه‌ای و درمانی را انجام می‌دهد .

وی همچنین گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی در خر اسات شمالی دارای یک بیمارستان، سه درمانگاه تخصصی در بجنورد، اسفراین و شیروان و یک درمانگاه‌ عمومی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مصرف دارو نسخه نویسی الکترونیک خراسان شمالي تامین اجتماعی خراسان شمالی درمان تامین اجتماعی الکترونیکی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از ارائه خدمت مشاوره رایگان  به ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر در مرکز مشاوره راه زندگی‌ کمیته امداد استان خبر داد. 

 مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده‌ها و گامی مهم در تقویت توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: مرکز مشاوره کمیته امداد استان طی سال گذشته به ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر خدمت مشاوره رایگان ارائه کرده است. 

وی گفت: همچنین این مرکز در راستای کمک به زوج‌های جوان برای ایجاد آمادگی بیشتر پیش از ازدواج برای ۱۹۲۷ نفر مشاوره رایگان ارائه کرده است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: بازگشت به تحصیل ۸۵  نفر، ازدواج مجدد ۲۰۵ نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست و بازگشت به زندگی بیش از ۳۸ نفر از زنان متارکه کرده از دیگر عملکردهای مثبت مرکز مشاوره ‌کمیته امداد استان در سال گذشته است.

این مقام مسئول ارائه مشاوره های تحصیلی و انتخاب رشته برای ۱۳۵۰ نفر، مشاوره و راهنمایی تلفنی  برای ۴۸۰ نفر، مشاوره های فردی و گروهی  ویژه دختران مجرد ۱۹ تا ۳۰ برای ۴۰۰ نفر و برگزاری ۳۵۵ جلسه آموزش های پیشگیرانه وهمایش های آموزشی و مشاوره های گروهی را ‌از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره این نهاد برشمرد. 

وی با بیان اینکه مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره  کمیته امداد امام خمینی (ره) درخراسان شمالی فعالیت خود را از اسفند ۹۹ آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز انواع خدمات مشاوره از جمله مشاوره‌های حقوقی، مهارت‌های زندگی، ازدواج، تحصیلی، مذهبی و کودکان را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کند.

الهی راد با اشاره به اینکه در قالب این مرکز به دنبال ارائه مشاوره و توسعه خدمات‌رسانی به جامعه هدف هستیم، اضافه کرد: در این مرکز به صورت رایگان به مددجویان زیرپوشش خدمات ارائه و دیگر افراد براساس تعرفه تعیین شده می‌توانند خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، تقویت مهارت‌آموزی و توان‌افزایی در خانواده‌های تحت حمایت مهمترین هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره در کمیته امداد است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه