Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی ستاد تنظیم بازار، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، شروع به عرضه ۱۰ هزار تن مرغ منجمد از محل ذخایر خود در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرده است. تاریخ انتشار: 09:46 - 25 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۷۳۴

خبرگزاری میزان ـ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، محمدرضا کلامی، با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام، ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است، اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته کمبود تقاضا و بسته بودن هتل‌ها و رستوران‌ها به خاطر شیوع کرونا، سبب شد تا مرغدار مرغ زنده را در حدود ۶ تا ۷ هزار تومان بفروشد و مصرف کننده ۱۰ هزار تومان بخرد که این وضعیت باعث شد تولید کننده متضرر بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع آوری نمود که در این راستا روزی ۲ هزار تن مرغ جمع آوری کردیم و الان بیش از ۹۰ هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: در حال حاضر مرغ زنده را باید مرغدار ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان درب مرغداری بفروشد و متوسط خرده فروشی حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است، اما بالاترین قیمت مرغ در سیستان و بلوچستان است که قیمت مرغ به واسطه اینکه این استان تولید زیادی ندارد و فواصل بین شهری در آن زیاد است، حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان تومان بود.

کلامی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است و قیمت مرغ مصرف کننده در میادین میوه و تره بار ۱۳ هزار تومان و در سطح خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت هر شانه تخم مرغ کمتر از ۲۰ هزار تومان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تنظیم بازار اخبار اقتصادی میادین میوه و تره بار شرکت پشتیبانی امور دام هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید

حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران نموده است، به‌گونه‌ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

او با تاکید بر اینکه با همه ظرفیت‌مان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: با شیب ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز گردیده بود و در ماه مبارک حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور می‌باشد.

او در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات‌اش دارد و برای این منظور حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

 شیرزاد با بیان اینکه صادرکنندگان عدد وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک  تولیدنمایی هستیم.

شیرزاد گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید