Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وضعیت شهرستان مرزی تایباد قرمز اعلام شده است و برخلاف هشدارها در مورد شیوع بیماری کرونا همچنان مراسم وآیین های خاص این شهرستان با حضور مردم برگزار می‌شود. در صورت تداوم این وضعیت با بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعمال دوباره محدودیت‌های اجتماعی و اجرای طرح‌های سختگیرانه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرستان تایباد ناگزیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دستگاه‌های متولی امور بهداشتی در تایباد اقدامات نظارتی را بیشتر کرده‌اند تا در چارچوب قوانین و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، با متولیان برگزاری هرگونه مراسم از قبیل عروسی، عزاداری و تجمع برخورد سلبی کنند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان‌ تایباد مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی در زمره مکان‌های پرخطر در انتقال ویروس کرونا هستند و عموم مردم باید هنگام حضور در این مکان‌ها فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کرده و با اجرای موازین پیشگیرانه بهداشتی به شدت تحت نظارت و مراقبت باشد.

 حیدر احسانی به افزایش تعداد بیماران قطعی مبتلاء به ویروس کرونا در تایباد اشاره و بیان کرد: ۹۵ درصد بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان افرادی هستند که بدون رعایت بایدهای پیشگیرانه بهداشتی در اجتماعات حضور یافته‌اند.

اکنون روزانه افزون بر ۱۵۰ شهروند تایبادی با علائم مشکوک ابتلاء به ویروس کرونا، به تنها مرکز فعال پذیرش اینگونه افراد در شهرستان تایباد مراجعه می‌کنند.

تنها مرکز دایر در تایباد برای پذیرش و بررسی وضعیت افراد دارای علائم مشکوک به ابتلاء بیماری کووید ۱۹ روزانه به مدت ۱۶ ساعت فعالیت دارد. تاکنون با اجرای مرحله دوم غربالگری ۹۹ درصد از جمعیت تایباد زیر پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند.  

رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت در فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع از سوی مردم بر کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار است و هر فردی برای مقابله و کاهش سرایت این ویروس در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

مرکز شهرستان مرزی و ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.  

این شهرستان مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان‌ولایت دارای ۳۸ روستا است. ۳۶ هزار نفر از جمعیت تایباد ساکن روستاها هستند.

کد خبر 531127 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا