Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@09:23:28 GMT

فتاح: زندان جای محکومان هزار میلیاردی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۴۴۷

فتاح: زندان جای محکومان هزار میلیاردی است

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه زندان، جای محکومان چند صد میلیاردی و هزار میلیاردی است گفت: زندان، جای چنین محکومانی است و نباید زندان برای این افراد به گونه‌ای شود که بگویند «هتل‌زندان»؛ لذا ما باید نسبت به نتیجه آنچه امیرالمومنین آن را جمع شدن به ناحق ثروت فرمودند توجه کنیم

به گزارش رکنا ، سید پرویز فتاح همزمان با آغاز فرایند آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم مالی غیرعمد، با همت بنیاد مستضعفان، نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانواده زندانیان نیازمند و فراهم کردن بستر اشتغال و مهارت‌آموزی در زندان‌های کشور اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بازدید از زندان تهران‌بزرگ همزمان با شروع فرایند آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم غیرعمد توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: هفته گذشته و به دنبال توافقی که با سازمان زندان‌ها انجام شد، بنیاد مستضعفان تمامی زندانیان جرائم غیرعمد کمتر از ۵۰ میلیون تومان را آزاد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر همین اساس، بنیاد مستضعفان با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، زمینه آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم غیرعمد زیر ۵۰ میلیون تومانی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان بدلیل محرومیت و استضعاف در زندان هستند و بنیاد مستضعفان نسبت به این محرومین احساس وظیفه می‌کند گفت: افراد آزاد شده همگی جزو محکومین جرائم غیرعمد و مالی بودند که متوسط محکومیت این افراد، کمتر از ۲۰ میلیون تومان است و در میان آنها ما فردی را هم داریم که تنها به خاطر ۱۱ میلیون تومان در زندان بود؛ یعنی به اندازه یک سکه بهار آزادی و امروز خوشبختانه آزاد می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: مسن‌ترین زندانی که در این فرایند آزاد می‌شود یک فرد ۸۸ ساله و کم‌سن و سال‌ترین آنها هم یک جوان ۱۹ ساله است.

آمار بالای زندانیان متاهل

فتاح با اشاره به آمار بالای زندانیان متاهل که از امروز روند آزادی آنها آغاز می‌شود گفت: بر اساس آماری که امروز مسئولان زندان دادند، ماهیانه بیش از یک میلیون تومان هزینه نگهداری هر زندانی در زندان است و این درحالی است که وقتی سرپرست یک خانوار به زندان می‌رود، خانواده آن فرد نیز دچار مشکلاتی می‌شود و باید تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرد؛ لذا هزینه زندانی شدن یک سرپرست خانوار، هزینه مضاعفی است که باید برای آن فکری کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با دعوت از خیرین و نهادهای مختلف برای فراهم کردن بستر آزادی زندانیان محروم و مستضعف گفت: من در دیداری که فردا با آیت الله رئیسی دارم حتما این مسائل ‌و موضوعاتی که امروز از زندانیان و مسولان زندان شنیدم را به ایشان منتقل می‌کنم و امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که افراد کمتری پا به زندان بگذارند ‌و از مجازات‌های جایگزین دیگری استفاده کنیم.

فتاح با تقدیر از عملکرد سازمان زندان‌ها در رسیدگی به امور زندانیان گفت: گرچه بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان ابتلا به کرونا در زندان ها به مراتب کمتر از اماکن دیگر است ولی بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا برای تهیه لوازم بهداشتی در برابر کرونا برای زندانیان، کمک‌های لازم را انجام دهد.

پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری به خانواده‌های زندانیان محروم

وی اضافه کرد: همچنین ما برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری به خانواده‌های زندانیان محروم و مستضعف و همچنین تامین هزینه فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی و مهارت آموزی در زندان‌های سراسر کشور آمادگی کامل داریم.

فتاح با تاکید بر اینکه زندان، جای محکومان چند صد میلیاردی و هزار میلیاردی است گفت: زندان، جای چنین محکومانی است و نباید زندان برای این افراد به گونه‌ای شود که بگویند «هتل‌زندان»؛ لذا ما باید نسبت به نتیجه آنچه امیرالمومنین آن را جمع شدن به ناحق ثروت فرمودند توجه کنیم.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان این بنیاد از ابتدای سال طی۲ نوبت، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را برای هدیه به خانواده‌های زندانیان نیازمند و پرداخت وام قرض‌الحسنه به این زندانیان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا آزادی زندانی اخبار حوادث زندان تاکید محکومان میلیاردی رئیس عکس فیلم اخبار تهران حوادث تهران تلگرام قتل کرونا اخبار لرستان فوت کرد ماه پرداخت وام قرض الحسنه رئیس بنیاد مستضعفان جرائم غیرعمد میلیون تومان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، به منظور مشارکت زندانیان در فعالیت‌های عام‌المنفعه، زندانیان ملایری در پویش درختکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شرکت کردند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر پویش کاشت یک میلیارد درخت را آغاز کرده است.

در راستای آشنایی زندانیان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ایجاد همدلی و همکاری در فضای عمومی برای بازسازی طبیعت و ساخت ایرانی آباد، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان تعداد هزار اصله درخت توسط زندانیان در محل موردنظر کاشته شد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضی‌دانان
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • حمایت ۳ میلیاردی بنیاد علم ایران از طرح‌های نوظهور و ۱.۵ میلیاردی از ریاضیدانان
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری