Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در پنج سال گذشته مدل‌های آنها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند.

به گزارش تین نیزو عبدالهاشم حسن نیا این مطلب را 18 اردیبهشت ماه امسال به «ایلنا» گفت و افزود: از مهم‌ترین شرایط کامیون‌های وارداتی این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

واردات کامیون دست دوم در توان فرسوده‌سواران نیست چند نکته در مورد نوسازی ناوگان و واردات کامیون توضیحات تازه سازمان راهداری درباره نوسازی ناوگان با کامیون اروپایی

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ در مرحله اول، اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت 18 تن و بالاتر است.

وی افزود: کامیون‌های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل‌ و نقل بین‌المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

حسن نیا درباره شرایط کامیون‌های اسقاطی گفت: واردات هر دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از 25  سال گذشته باشد، است و ظرفیت آن می‌تواند حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منشاء ارز برای واردات باید خارج از ایران باشد و واردکنندگان؛ مشمول استفاده از ارز داخلی نمی‌شوند، تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ مسئولیتی در برابر تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد. بنابراین خریداران ‌باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کامیون اروپایی کامیون های وارداتی سازمان راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه