Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@00:39:31 GMT

آیا کرونا از طریق «غذا» و «آب» انتقال پیدا می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۷۸۲

آیا کرونا از طریق «غذا» و «آب» انتقال پیدا می‌کند؟

خبرگزاری فارس: مینو محرز فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که «آیا ویروس کرونا از طریق سرویس بهداشتی انتقال پیدا می‌کند؟»، اظهار داشت: فردی که به کرونا مبتلاست تا مدتی از طریق مدفوع ویروس را دفع می‌کند اما در سرویس بهداشتی ویروس زنده را نتوانسته‌اند کشت دهند.

وی ادامه داد: ویروس را در سرویس بهداشتی PCR کردند اما ممکن است این تست لاشه ویروس مرده را هم نشان دهد؛ ثابت نشده است که ویروس از طریق سرویس بهداشتی مشترک با فرد مبتلا انتقال دهد اما توصیه می‌شود افرادی که دچار کرونا می‌شوند به دلیل اینکه تا مدتی می‌تواند ویروس از طریق مدفوع دفع شود، دستان خود را مرتب بشویند اما از طریق سرویس بهداشتی انتقال پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: در فاضلاب که ویروس کرونا را پیدا کرده‌اند در هیچ جای دنیا ویروس را کشت نکرده‌‌اند و فقط PCR شده اما اینکه بگوییم ویروس در فاضلاب باقی می‌ماند این طور نبوده؛ بنابراین این موضوع نگران کننده نیست.

محرز درباره اینکه «آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی انتقال پیدا می‌کند؟»، گفت: از طریق غذای پخته انتقال پیدا نمی‌کند اما سبزیجات و مواد خام غذایی مانند سالاد که در رستورانها تهیه می‌شود اگر فرد تهیه کننده دستان خود را به خوبی نشوید یا این فرد مبتلا به کرونا باشد، می‌تواند ویروس را انتقال دهد.

وی متذکر شد: توصیه کلی ما این است که به خاطر وجود میکروب و ویروس‌های دیگر نیز مردم از خوردن سبزیجات و سالاد در رستورانها خوددداری کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره «استفاده از ماسک‌های سوپاب دار و احتمال انتقال ویروس»، بیان داشت: ماسک سوپاب دار خطرناک بوده؛ چراکه اگر تست کرونای فردی مثبت باشد، فردی که استفاده می‌کند با تنفس خود از دریچه ماسک مرتب ویروس را بیرون می‌ریزد.

محرز درباره اینکه «آیا ویروس از طریق آب انتقال پیدا می کند؟»، تصریح کرد: ویروس از طریق آب منتقل نمی‌شود و اصلا نگران انتقال از طریق آب و فاضلاب نباشید.

منبع: فردا

کلیدواژه: سرویس بهداشتی آب و غذا انتقال کرونا ماسک سوپاپ دار انتقال پیدا سرویس بهداشتی ویروس از طریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟