Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق خانجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سطح آب سفره‌های زیرزمینی در منطقه " مرادون" و "آلونی" نیز بین ۶ تا ۲۴ متر افت داشته است.
وی، از خشک شدن و کم آب شدن بخش عمده‌ای از چشمه‌ها و قنوات مناطق یاد شده با شروع فصل تابستان امسال خبر داد و تصریح کرد:با تشدید گرما، امکان بحرانی شدن آب کشاورزی مناطق یادشده دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد چاه‌های عمیق و نیمه عمیق بخش کشاورزی خانمیرزا را حدود ۷۰۰ حلقه چاه برآورد کرد و گفت: بخشی از  یکهزار و ۶۰ هکتار اراضی باغی و ۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی این  شهرستان از آب سفره‌های زیر زمینی تغذیه می‌شود.  

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا  از اجرای سیستم آبیاری نوین در بیش از ۳۰ درصد از اراضی زراعی و باغی منطقه خبر داد و افزود: تنها را جبران کمبود آب دشت خانمیرزا، انتقال آب از رودخانه "کَره بس" است که در صورت تامین اعتبار و عملیاتی شدن آن، بیش از ۷۰ درصد کمبود آب رفع خواهد شد.  

وی همچنین به کشاورزان شهرستان خانمیرزا توصیه کرد: با توجه ویژه به اصلاح الگوی مصرف، ارتقاء بهره‌وری و نهادینه شدن مصرف بهینه آب در تمام بخشها به ویژه در بخش کشاورزی، باید برای اجرای برنامه‌های عملیاتی مناسب در تعادل بین منابع و مصارف به ویژه در سفره‌های آب زیرزمینی دارای تراز منفی، گام برداشت.

خانجانی، نصب کنتور هوشمند آب در این شهرستان را از مهمترین راهکارها برای صرفه‌جویی در مصرف آب بیان کرد و گفت:به منظور صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل برداشت آب ازچاه‌ها، تاکنون بخش زیادی از چاه‌ها به کنتور هوشمند تجهیز شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان  تازه تاسیس خانمیرزا ، از مهمترین کانون‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری است و مرکز این شهرستان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که با داشتن هشت هزار و ۸۶۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی، سالانه ۱۴۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی تولید می‌کند.

برچسب‌ها لردگان کم آبی چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان کم آبی چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی لردگان کم آبی چهارمحال وبختیاری اراضی کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت