Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:58:06 GMT

هاشمی: به مردم بگویید به فکر زلزله هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۹۸۵

هاشمی: به مردم بگویید به فکر زلزله هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید به جامعه این حس القا شود که فقط وقتی حادثه‌ای رخ داد مسئولان به آن توجه کرده و پس از آن موضوع رها می‌شود بلکه باید به مردم بگویید که همیشه به فکر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست مدیریت بحران تهران، با بیان اینکه شورای شهر در حوزه قانون‌گذاری و نظارت آمادگی دارد تا ایمنی را در برابر حوادثی نظیر زلزله ارتقا بخشد، اظهار کرد: سالهاست این جلسات برگزار می‌شود اما آمادگی تهران برای مقابله با زلزله در حدود ۱۸ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسائل مالی در این خصوص اولویت اصلی دانست و افزود: شرکت آب و فاضلاب خیلی بی سر و صدا موضوع مالی را پیگیری کرد و کسی هم نیامد بگوید که چرا دو ریال یا سه ریال گذاشتید روی قیمت قبض آب؛ می‌توان در مورد برق و مخابرات نیز تغییرات بسیار کم طوری که مشکلی برای مردم ایجاد نکند در قبض‌ها اتفاق افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تأمین شرایط اسکان اضطراری و تعیین استان‌های معین تهران برای مقابله با زلزله، تصریح کرد: در این خصوص دستورالعمل وجود دارد اما وقتی مدیران و استانداران تغییر کنند دستورالعمل‌ها نیز بایگانی می‌شود.

وی ادامه داد: نباید به جامعه این حس القا شود که فقط وقتی حادثه‌ای رخ داد مسئولان به آن توجه کرده و پس از آن موضوع رها می‌شود بلکه باید به مردم بگویید که همیشه به فکر هستیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود هر دستگاهی در انجام وظایف خود چه وضعیتی دارد، خاطرنشان کرد: در این رابطه هر دستگاهی وظایف خود را انجام نمی‌دهد باید مشخص شده و به مردم شناسانده شود.

وی با بیان اینکه گزارشی از وضعیت نصب شتاب‌نگارها در تهران به شورای شهر ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: لازم است اقدامات به گونه‌ای پیگیری شود که تعداد مجروحان و کشته‌های ناشی از زلزله در ۷۲ ساعت و ۴۸ ساعت اول کاهش یابد.

کد خبر 433802

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی شوراي شهر تهران مدیریت بحران زلزله تهران رئیس شورای شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش