Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان صبح امروز در مراسمی از زحمات "اله مراد عفیفی پور" تقدیر و "علیرضا کرجی ران" به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد.

مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ثبت رکورد جذب سرمایه گذاری در سازمان بنادر و دریانوردی در این مدت شکسته شد و توانستیم اعتماد به بخش خصوصی را به خوبی جلب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اله مراد عفیفی پور صبح امروز (۲۵ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: از همسرم که طی تمامی سال ها و در تمامی سردی و گرمی های زندگی پشتیبانم بوده تقدیر و تشکر می کنم که اگر توفیقی بوده به واسطه همراهی وی بوده است.


وی با بیان اینکه خدمتی که در این مدت در بنادر و دریانوردی هرمزگان صورت گرفته امانتی از تمامی تلاشگرانی است که طی ۴۴ ماه مدیرکلی ام در هرمزگان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم توسعه هر جامعه ای توجه به نیروی انسانی است که اولویت بنده نیز توجه به نیروی انسانی بود و آسایش و رفاه و ارتقا امنیت نیروی انسانی بنادر و دریانوردی هرمزگان بود.
عفیفی پور با اشاره به اینکه ظرفیت اساسی بندرشهید رجایی ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفت و ظرفیت این بخش را به ۵.۸ TU رساند، خاطرنشان کرد: افزایش بیش از ۴ برابری ظرفیت اسکله های نفتی با افتتاح مخازن بنادر خلیج فارس و سه پست اسکله ۱۰۰ هزار تنی در بندر شهید رجایی ظرفیت این بخش را سه برابر می کند.
وی ادامه داد: ثبت رکورد جذب سرمایه گذاری در سازمان بنادر و دریانوردی در این مدت شکسته شد و توانستیم اعتماد به بخش خصوصی را به خوبی جلب کنیم و ۵۰ میلیون تن معادل ۱۰۰ درصد ظرفیت بندرشهید رجایی نیز افزایش پیدا می کند.
عفیفی پور با بیان اینکه چهار پروژه راکد در بندرشهید رجایی وجود داشت، عنوان کرد: یکی از این پروژه ها سردخانه کوثر بود که بیش از ۲۵ سال راکد مانده بود که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی تبدیل به پروژه سرمایه گذاری شده و در حال عملیات برای بهره برداری است.


وی با اشاره به اینکه پروژه بندری بندرخمیر بیش از ۱۱ سال راکد مانده بود که با حمایت استاندار و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: یکی از دیگر پروژه های بزرگ بخش دریایی کشور نیز اولین پروژه گردشگری بندری نیز در استان هرمزگان در حال اتمام عملیات و بزودی در بندر شهید حقانی به بهره برداری می رسد. 
مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه در مدت ۴۴ ماه مدیرکلی ام اعتبار پروژه های عمرانی ما نیز امروز بیش از ۴ برابر شده است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها، تعریف درست توجه به بنادر کوچک با حمایت استاندار هرمزگان نیز توانستیم اتفاقات بزرگی رقم بزنیم و امروز شاهد افزایش ۱۶۰ درصدی صادرات از بندر جاسک هستیم.
وی با اشاره به اینکه توانمندی صادرات در بنادر کوچک امروز افتخاری برای سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار کرد: امروز هر سرمایه گذاری که در بندر خلیج فارس بخواهد سرمایه گذاری کند دغدغه های زیرساختی ندارد.
عفیفی پور با بیان اینکه اجرای طرح مقابله با سیلاب نیز یکی از پروژه های بنیادی بود که می تواند بندر شهید رجایی را در مقابل سیلاب ها مقاوم کند، اضافه کرد: معرفی الگوی جدید برای تغییرات اساسی محورات مواصلاتی در بندر شهید رجایی توانست برگ زرین دیگری در بنادر و دریانوردی هرمزگان به ثبت رسید.
وی ادامه داد: اجرای توزیه عادلانه بار نیز به اجرا درآمد که نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی بیرون سازمانی هم دارد تا به صورت کامل به بهره برداری برسد.
مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه درجزیره هرمز، هنگام و لارک نیز به واسطه خدماتمان شاهد انقلابی در عرصه گردشگری هستیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم زحمات همکارانم را در این مدت به خوبی امانتداری کرده باشم.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سازمان بنادر و دریانوردی بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری بهره برداری شهید رجایی بندر شهید عفیفی پور پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد