Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در جلسه شورای مهارت استان گیلان در استانداری با بیان اینکه موضوع مهارت در جامعه ما مغفول مانده، اظهار داشت: حتی خودمان در کشور گفتمان مهارت نداریم،  از بیکاری، فقر، ضرورت اشتغال پایدار و غیره سخن به میان می آوریم اما کمتر دیده ایم در نگاه مدیران موثر در سطح ملی و میانی به جز مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، از مهارت سخن گفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی،  ساماندهی امر آموزش مهارت و سرمایه ملی مهارت را نزد سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست و خاطر نشان کرد: تابع استانداردهای جهانی هستیم برای هر شغلی استانداردی خاص داریم ضمن اینکه برای هر شغل جدیدی که بر اساس زایش تکنولوژی ایجاد می شود، استانداردهای لازم تعریف می کنیم.

وی با بیان اینکه برای هر شغل کارگاه، مربیان، حضور کارآموزان و اهدا دانشنامه را داریم، افزود: گواهینامه مهارت توافقی جهانی است، خط قرمز اینجانب نیز گواهینامه مهارت بوده که اعتباری ملی است، سرنوشتی که امروز بر سر مدرک دانشگاهی آوردیم بر سر گواهینامه مهارت نیاوریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: هر فرد دارای مهارت نزد کارفرما قیمت دارد  در هر نقطه از جهان کسب موقعیت برای فرد دارای مهارت برخوردار از گواهینامه مهارت راحت است لذا نباید این سرمایه های ملی را از دست دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ساماندهی آموزش های مهارتی در هر سازمان خاطر نشان کرد: این حق کارآموز است تا استادی با مهارت و کلاسی با استاندارد داشته باشد و گواهینامه مهارت به او اعتبار دهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت توجه به خود اشتغالی برای برون رفت از شرایط موجود، تصریح کرد: پیوست مهارت باید لازمه اهدا وام اشتغال قرار گیرد.

وی با بیان اینکه الزام فراگیری مهارت در همه بخش ها مصوبه مجلس است،اظهار داشت: بر الزام فراگیری مهارت باید اهتمام شود، بازار تهی از مهارت، محصول با کیفیت نخواهد داشت بنابراین باید مهارت مورد توجه جدی قرار گیرد.

اوسط هاشمی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: اولویت امسال ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای که با آن فاصله بوده، موضوع دریا محوری است گرچه برنامه توسعه کشور باید دریا محور باشد، هنوز دریا وزن خود را در کشور به دست نیاورده است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در بخش های مختلف از جمله گردشگری اضافه کرد: تنها صنعتی که در سیر تحول شگرف تکنولوژی آسیب نمی بیند، صنعت گردشگری است که گیلان سهم بالایی در این باره دارد.

وی بوم گردی را یک ضرورت در گیلان دانست و خاطر نشان کرد: دپارتمان ملی بوم گردی را به این استان می دهیم این دپارتمان در گیلان با این شأن خواهد بود که بتواند برای ایران حرف داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه به همان میزانی که به ورزش اهمیت می دهیم باید به مهارت نیز توجه کنیم، تصریح کرد: مسابقه های ملی مهارت باید در این استان برگزار شود ضمن اینکه مسابقه های ملی خوراک خلاق را باید در گیلان برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای مهارت گیلان با اشاره به ضرورت توجه به جامعه محوری مهارت بیان داشت: بانک اطلاعات استادکاران نیروهای ماهر در بخش های مختلف باید در هر استانی جمع آوری شود تا مهارت را جامعه محور کنیم.

افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سوارکاری شمال غرب کشور، افتتاح کارگاه صنایع دستی و خدمات تغذیه در رشته های رستوران داری، کافی شاپ و قنادی، افتتاح نخستین مرکز آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان، بهره برداری از نخستین آموزشگاه آزاد الکترونیکی "نوع ب" گیلان، جلسه با نمایندگان روسای مراکز، مربیان و آموزشگاه های آزاد و امضاء تفاهمنامه با مدیرعامل سازمانمنطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی جمله برنامه های سفر ۲ روزه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به این استان است.

برچسب‌ها رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گواهینامه مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کردستان اظهار داشت: رویکرد مهارت‌آموزی از نکات مهم تحقق شعار  سال است و در این راستا تعهد داریم طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

 مهرداد عظیمی، با اشاره به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی در این راستا بوده و خادمان کشور باید به برخی موضوعات نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است، افزود: دشمن همواره در این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، لذا دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال گام بردارد.

 عظیمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار کارگاهی، با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید نیاز‌های اساسی کشور ضروری است و ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی سال‌جاری خواهد بود.

به گفته عظیمی، سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور است و این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آموزش نیروی کار کارآمد و متخصص در کشور بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از کردستان به عنوان سرزمین استعداد‌های درخشان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: این استان ظرفیت‌های خدادادی به ویژه نیروی انسانی توانمند و متخصصی دارد که باید به این ظرفیت‌ها در معرفی استان کردستان توجه شود.

وی گفت: مطالبات مردم کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت با تلاش‌های صورت گرفته جامه عمل پوشانده شده است که این اقدامات باید به خوبی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان