Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:16:34 GMT

سرمایه‌گذاری محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و مصر

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۷۲۹۳

سرمایه‌گذاری محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و مصر

معاونین وزرای امور خارجه ازبکستان و مصر در گفت‌وگوی ویدیویی گسترش بیش از پیش همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «فرقت صدیق اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «خانی سلیم» معاون وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی ویدیویی گسترش بیش از پیش همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در این گفت‌وگوی ویدیویی توسعه بیش از پیش روابط ازبکستان و مصر در حوزه سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی و انسانی را بررسی کردند.

در این گفت‌وگو تاکید شد دیدار و گفت‌وگوها درسطح روسای جمهور دو کشور، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در ماه سپتامبر سال 2018 میلادی در شهر تاشکند روابط دوجانبه را وارد مرحله جدیدی کرد.

در سفر رسمی به ازبکستان فرصت‌های برقراری چند پرواز مستقیم بررسی شده است.

طرفین در این گفت‌وگو برای همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری دو کشور توجه خاص مبذول داشتند. در سال 2019 میلادی بیش از 40 هیئت مصری به ازبکستان سفر کرده و طی 10 نشست بازرگانی برگزار شده، بیش از 30 قرارداد همکاری امضا کردند.

طرفین همچنین بر تاسیس گروه‌های دوستی بین پارلمانی «ازبکستان و مصر» و «مصر و ازبکستان» تاکید کردند که امکان تبادل تجربیات در زمینه قانون‌گذاری را فراهم و ابعاد اولویت‌دار همکاری‌های متقابلا سودمند را تعیین می‌کند.

طرفین همچنین دیگر مسائل بین‌المللی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

روابط دیپلماتیک بین ازبکستان و مصر در تاریخ 23 ژانویه سال 1992 میلادی برقرار شده است.  ازبکستان و مصر قرارداد بین دولتی در مورد تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها از تاریخ 16 دسامبر سال 1992 در قاهره، قرارداد همکاری‌های اقتصادی و علمی و فنی از تاریخ 16 دسامبر سال 1992 در قاهره، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بر درآمد از تاریخ 21 سپتامبر سال 1999 در قاهره و قرارداد با موضوع تجارت از تاریخ 19 ژوئن سال 2001 در تاشکند امضا کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان مصر همکاری ازبکستان و مصر سرمایه گذاری گفت وگوی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.
امیر کرم‌زاده، مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف را یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور معرفی کرد وافزود: مقرر است این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ درتهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که در این دوره از نمایشگاه، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.
دراین رویداد همچنین بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک