Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه اعلام کرد که کشورش خواستار بازگشت تولید نفت محافظت‌شده در لیبی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، انور قرقاش روز دوشنبه (23 تیرماه) در توییتی نوشت: امارات متحده عربی خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر تولید نفت لیبی است، اما با تدابیر امنیتی برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر در این کشور شمال آفریقا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شانا، لیبی از زمان برکناری معمر قذافی در سال 2011 با بحران جنگ داخلی روبه‌روست. دولت جدید این کشور در سال 2015 با توافقی به رهبری سازمان ملل متحد روی کار آمد، اما تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی طولانی‌مدت به دلیل حمله نظامی نیروهای وفادار به خلیفه حفتر موفقیت‌آمیز نبودند.
امارات متحده عربی، به همراه روسیه و مصر، از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در شرق این کشور که وفادار به خلیفه حفتر هستند پشتیبانی می‌کنند.
لیبی از سال 2015 بین مناطقی که توسط یک دولت شناخته‌شده بین‌المللی در طرابلس نگهداری می‌شود، مورد حمایت ترکیه و یک دولت رقیب مرتبط با ارتش ملی لیبی (LNA) در بنغازی، با حمایت امارات، روسیه و مصر تقسیم شده است.
وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه به‌طور مستقیم به اتهام‌های روز یکشنبه (21 تیرماه) شرکت ملی نفت لیبی (NOC) که اعلام کرده بود امارات به نیروهای خود در جنگ داخلی لیبی دستور داده است دوباره محاصره صادرات نفت را از سر گیرند، اشاره‌ای نکرد.
مشخص نشده است که امارات متحده عربی قصد محافظت از چه چیزی را دارد، اما نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر که خود را ارتش ملی لیبی (LNA) می‌نامند روز شنبه (21 تیرماه) اعلام کردند به محاصره بخش تولید و صادرات نفت لیبی ادامه خواهند داد.
وزارت خارجه امارات از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بانو رباب ابونصری، مادر شهید خلیفه عباسی در کازرون به فرزند شهیدش پیوست.
مراسم تشیع پیکر این مادر شهید فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در گلزار شهدای روستای گرگنا در کازرون برگزار می‌شود.
پاسدار وظیفه، شهید خلیفه عباسی متولد ۱۳۴۶ بود که  سال ۱۳۶۶ در عملیات شلمچه به شهادت رسید.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون