Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی بوشهر اظهار داشت: برگزاری مسابقات تخصصی قرآن کریم یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی اضافه کرد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها بر اساس صرفه جویی در هزینه‌ها، مدیریت زمان و رعایت فاصله اجتماعی و مراقبت بهداشتی در ایام کرونایی، مرحله شهرستانی و استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان بوشهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در چهل و سومین دوره از این مسابقات تا ۱۶ خرداد ماه سال جاری بود که همزمان به صورت برخط و اینترنتی از طریق بستر فضای مجازی طی سه مرحله توسط متسابقین شرکت کننده انجام شد.

وی افزود: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در رشته‌های مختلف نظیر حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزﺀ، حفظ ۱۰ جزﺀ، حفظ ۵ جزﺀ، قرائت ترتیل، قرائت، تحقیق، تفسیر عمومی قرآن و اذان، دعاخوانی و هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن ویژه آقایان و خانم‌ها برگزار خواهد شد.

رقابت ۱۵ هزار نفری ممتازین قرآنی

حجت الاسلام اسماعیل پور بیان کرد: ۱۵ هزار نفر از ممتازین قرآنی کشور در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: مسابقات تخصصی قرآن کریم هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با حضور و استقبال گسترده اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر در این رابطه در ۲۰ شهریورماه، از ساعت ۸ صبح طی دو نوبت آماده پذیرش و میزبانی از ممتازین قرآنی آقا و خانم در مراحل شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات به صورت جداگانه در سالن‌های اجتماعات شهید بهشتی و شهید مفتح علوم پزشکی شهر بوشهر است.

وی ادامه داد: مراحل شهرستانی و استانی چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف بوشهر با حضور یک نفر ناظر و یک نفر داور ملی و یازده داور تخصصی و کارشناسان فنی تلاوت بومی استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: ۱۰ نفر از نفرات برتر بوشهری که در رشته‌های مختلف قرآنی مسابقات سراسری سال گذشته اوقاف کشور حائز مقام و رتبه استانی و ملی شدند نیز در صحنه چهل و سومین دوره مسابقات امسال حضور دارند و به رقابت می‌پردازند.

داوری مجازی رشته دعاخوانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی و مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در تمامی استان‌ها به صورت ضبط ویدئویی توسط کمیته فنی و داوری با حضور کارشناسان فناوری و فرهنگی از متسابقین تهیه می‌شود و از طریق بستر فناوری سایبری اوقاف به مرکز ارسال می‌شود و سپس مستندات ضبطی شرکت کنندگان توسط داوران کشوری در تهران امتیازدهی و رتبه بندی خواهد شد.

رقابت‌های بین المللی در رشته‌های قرآنی

وی با اعلام اینکه نفرات برتر هر رشته قرآنی در مرحله استانی این دوره از مسابقات می‌تواند برای حضور در رقابت‌های مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف راه یابند، عنوان کرد: همچنین نیز نفرات برتر رشته‌های قرآنی قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم با کسب امتیاز بیشتر موفق به راهیابی به مرحله مسابقات بین المللی قرآن می‌شوند و بر اساس آئین نامه رقابت‌ها در مابقی رشته‌های قرائت ترتیل، دعاخوانی، حفظ بیست جز و اذان تا مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف ادامه دارد.

رئیس ستاد برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن استان بوشهر مسابقات قرآنی اوقاف را مسابقات تخصصی خواند و اعلام کرد: آزمون کتبی مرحله استانی رشته تفسیر عمومی و مسابقات رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات قرآن اوقاف در استان بوشهر به صورت همزمان با سراسر کشور ۲۴ مردادماه سالجاری ساعت ۹ صبح در دو حوزه آزمونی برگزار خواهد شد.

منبع آزمون تفسیر عمومی ویژه تشیع و اهل سنت

وی در ادامه به شیوه اجرای مرحله استانی آزمون کتبی تفسیر عمومی پرداخت و افزود: سوالات مرحله استانی آزمون کتبی تفسیر عمومی شامل سوره مریم با استفاده از منبع کتاب تفسیر نمونه ویژه اهل تشیع و کتاب صفوة التفاسیر ویژه اهل سنت طرح می‌گردد. و در این مرحله ۴۰ سوال تستی با مجموع ۴۰ امتیاز و ۲ سوال تشریحی با مجموع ۱۰ امتیاز از شرکت کنندگان این بخش آزمون گرفته خواهد شد. و همچنین نیز در مرحله کشوری آزمون کتبی تفسیر عمومی سوالات با استفاده از همین دو منبع تفسیری شامل سوره‌های مریم و طاها می‌باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون مفاهیمی رشته تفسیر قرآن قبل از ورود مراحل شهرستانی و استانی است، گفت: آزمون شفاهی رشته تفسیر ویژه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف به قوت خودش باقی است و امسال این آزمون به صورت شفاهی در قالب دو سوال مفاهیمی توسط داوران استانی به شیوه قرعه کشی از جز اول و جز دوم قرآن از متسابقین به عمل می‌آید.

صدور احکام مسئولان کمیته‌ها

عضو شورای فرهنگ عمومی بوشهر از صدور احکام مسئولین کمیته‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و دیگر اعضای ستاد استانی برگزاری مسابقات خبر داد و اظهار کرد: علی اکبر مداح، دبیر ستاد برگزاری مسابقات و رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، احمد اسمعیلی، مسئول کمیته اجرایی و معاونت مدیریت منابع و پشتیبانی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، مجتبی خوش قلب، مسئول کمیته حراست و مدیر حراست اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، مهدی نجفی، مسئول کمیته فنی و کارشناس فناوری اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، حسین اسماعیلی، مسئول کمیته داوری و کارشناس فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، علی اکبر مداح، مسئول کمیته
تبلیغات و اطلاع رسانی و مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عهده دار اجرای مراحل شهرستانی و استانی چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف در این استان هستند.

وی گفت: خبرگزاری‌های مهر، ایکنا، تسنیم، فارس، ایرنا، رسا، ایسنا، دفاع مقدس، آنا، شبستان و دیگر رسانه‌هایی که عضو خانه مطبوعات استان بوشهر هستند نیز به عنوان اعضای رسانه‌ای کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این دوره از مسابقات محسوب می‌شوند.

کد خبر 4974663

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بوشهر محمدرضا اسماعیل پور ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان بوشهر استانی چهل و سومین دوره اوقاف و امور خیریه دوره از مسابقات مسابقات قرآن اوقاف قرآن کریم اوقاف مسابقات سراسری مرحله استانی مسئول کمیته اسماعیل پور حجت الاسلام تفسیر عمومی آزمون کتبی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور در ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین باشند.

نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: به قبول شدگان در رشته حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جزء مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره‌های متوالی بیش از ۳ هزار نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حضور چشمگیر نونهالان و نوجوانان در آزمون اعطای مدرک تخصصی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد است، قدم برداریم.

کد خبر 6097878

دیگر خبرها

  • جدال مدعیان اسکیت سرعت در مرحله دوم انتخابی تیم ملی
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • درخشش اسکیت سواران استان بوشهر در مسابقات انتخابی تیم ملی
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر