Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه جانبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۴۰ واحد آن غیرفعال شده است.

وی بیان کرد: پس از انتشار ویروس کرونا به دلیل نبودن بازار فروش و بالا بودن قیمت تمام شده محصول ، بسیاری از واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اختصاص ارز یارانه ای برای خرید بچه ماهی که از کشورهای خارجی تامین می شود از راهکارهای حمایت از صنعت شیلات استان در سال جهش تولید است.

جانبازی عنوان کرد: با انتشار ویروس کرونا و کسادی بازار رستوران ها بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی روی دست بهره برداران مانده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هر کیلوگرم ماهی ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان به فروش می رسد افزود:قیمت تمام شده هر کیلوگرم ماهی ۲۶ هزار تومان است.

جانبازی عنوان کرد: بقای صنعت شیلات در استان نیازمند حمایت دولت از فعالان این حوزه است.

وی با یادآوری اینکه ماهیان با یک کیلوگرم وزن دارای بهترین بازارپسندی هستند گفت: به دلیل نبودن بازار فروش بهره برداران ناچار به نگهداری ماهیان تا وزن چهار کیلوگرم هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورت وجود زیرساخت هایی مانند سردخانه این محصولات در زمان کسادی بازار ذخیره و از فاسد شدن آنان جلوگیری می شود.

جانبازی ابراز داشت: اتحادیه ماهیان سردآبی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است اما نیازمند حمایت مالی دولت است تا بتواند اقداماتی مانند بازاریابی و حمل را انجام دهد.

جانبازی تصریح کرد: سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود اما پارسال به دلیل سیلاب های ابتدای سال میزان تولید این محصول در استان به ۱۵ هزار تن کاهش یافت.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

برچسب‌ها پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد گچساران پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد گچساران کهگیلویه و بویراحمد ماهیان سردآبی تولید ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد