Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب‌پور با اشاره به استقبال بالا از طرح ملی «سلام بر امام»، گفت: بیش از ۱۰ هزار مسجد در کشور مجری این طرح هستند و در فازهای بعدی مدارس و دانشگاه‌ها، زندان‌ها و بیمارستان‌ها نیز به مجریان این طرح اضافه می‌شوند.

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای موفق طرح ملی «سلام بر امام» به همت کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی، اظهار کرد: این طرح که از دهه کرامت سال گذشته آغاز شده با عنایت امام رضا(ع) با استقبال بالایی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا از 1200 مسجد فعال مشهد مقدس، 1000 مسجد این طرح را در روزهای چهارشنبه اجرا می کردند و در سراسر کشور هم 10 هزار مسجد، مجری هفتگی این طرح با محوریت «زیارت امین الله» بودند بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی، قدری این آمارها کاهش یافت اما همچنان با جدیت پیگیری می شود.

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در اجرای این طرح هم‌افزا شده اند و با مسئولیت کانون «خادمین جوادالائمه(ع)» طرح را هر هفته چهارشنبه ها در سطح کشور اجرا می کنیم.

 

رجب پور درباره بازخوردها نسبت به اجرای این طرح ملی، گفت: حدود هفت هشت ماه قبل سفری به کرمان داشتم، امام جمعه موقت یکی از شهرستان ها در جنوبی ترین نقطه این استان از اجرای این طرح ابراز رضایت کرد و از همراهی اغلب مساجد با آن خبر داد. این نشان می دهد طرح ملی «سلام بر امام» توانسته مخاطب خود را در نقاط مختلف کشور پیدا و جذب کند.

 

وی درباره کیفیت اجرای این طرح در شرایط کرونایی کشور و تاثیرات معنوی و اخلاقی آن بر جامعه، ابراز کرد: توسل به اهل بیت(ع) آثار و برکات بسیاری دارد لذا سعی کردیم این طرح را در مناسبت هایی همچون آخرین چهارشنبه سال 98 و نیز اولین چهارشنبه سال 99 با جدیت و گستردگی بیشتری اجرا کنیم تا در آن شرایط اوج بحران کرونا از طریق توسل به امام رئوف(ع) دل ها آرام شود.

 

 مسئول کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی تاکید کرد: ارتباط قلبی با امام رضا(ع) از شاهراه زیارت امین الله اثرگذار است بسیاری از خانواده ها این ارتباط قلبی را در ایام شیوع کرونا برقرار کردند و از برکات آن نیز بهره مند شدند.

 

وی درباره افق اجرای طرح ملی «سلام بر امام»، خاطرنشان کرد: در فاز نخست مساجد و هیئت های مذهبی مجری این طرح هستند، در مدارس و دانشگاه ها نیز اجرای آن را کلید زده ایم و با تعاملی که با قوه قضائیه داشتیم مقرر شد در زندان ها نیز این طرح ملی اجرا شود. بیمارستان ها از مقاصد آتی ما برای اجرای این طرح ملی که دبیرخانه اش در کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی مستقر است، هستند.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» هشت شعبه دارد که پنج شعبه آن در مشهد و در محلات سیس‌آباد، قاسم آباد، مهرآباد بلور، طبرسی و شعبه مرکزی در میدان شهدا واقع شده و سه شعبه آن نیز در تهران، شهرستان ملایر استان همدان و منوجان کرمان فعال هستند و در مجموع 20 هزار عضو و فعال همراه دارد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سلام بر امام کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی کانون فرهنگی هنری اجرای این طرح سلام بر امام طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • گزارش رویداد بکلش 2024؛ سلام من به تو یار قدیمی/ اخبار WWE
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد