Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:39:26 GMT

تشکیل دپارتمان تخصصی بوم گردی کشور در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۰۶۴

تشکیل دپارتمان تخصصی بوم گردی کشور در گیلان

ایسنا/گیلان رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: یکی از توافق‌ها با استاندار گیلان تشکیل دپارتمان تخصصی آموزشی بوم گردی در این استان است.

 علی اوسط هاشمی امروز در جلسه شورای مهارت گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: از حضور در گیلان خرسندم و امیدواریم خروجی این چنین جلساتی برون رفت از بیکاری و فقر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موضوع مهارت مغفول مانده است و ما در کشور گفتمان ملی مهارت نداریم، افزود: مهارت به افراد اعتماد به نفس و قدرت می‌دهد و علیرغم این فایده بزرگ مهارت، برخی مدیران به ندرت از مهارت در سخنان و عملکردشان می‌پردازند.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه کشور ایران از نظر ریشه و قدمتش نوع نگاه والایی به مهارت دارد ادامه داد:  گیلان از استانهای مهم گردشگری ایران محسوب می‌شود و آثار جذابی دارد که قیمت این استان را هر روز بالاتر می‌برد و این چنین به مقصد مردمان جهان تبدیل می‌شود باید از این ظرفیت بزرگ استان بهره برد و با تولید ثروت در این بخش فقر را ریشه کن کرد.

مهارت ما را از وابستگی درآمدهای نفتی دور می‌کند

هاشمی خاطرنشان کرد: با مهارت افزایی می‌توان از درآمدهای وابسته به نفت فاصله گرفت، همانطور که خیلی از کشورها اینکار را کردند و هم اکنون به موفقیت‌های بزرگی دست یافته اند.

وی تصریح کرد: طبیعت زیبای گیلان به خصوص با توسعه بوم گردی می‌تواند تولید ثروت هنگفت کند، این در حالیست که در حال حاضر از نرخ بیکاری بالایی رنج می‌برد و این چنین آماری زیبنده این استان سرسبز نیست.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه استادکاران ماهر برند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، تاکید کرد: حمایت از این افراد باید در اولویت کاری در استان‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد : هر کدام از استان‌های ایران عزیزمان کارگاه آموزشی هستند و به دلیل آثاری که دارند همانند این دست که گویی در موزه زندگی می کنیم. این کارگاه را قدر بدانیم و با مهارت آموزی به توان مردم و کشور بیافزاییم.

کرونا ثابت کرد تغییر اجباری است

هاشمی با اشاره به اینکه کرونا تغییر را اجباری کرد، تصریح کرد: در شرایط کرونایی امروز ثابت شد که مهارت افراد می‌تواند از آسیب‌ها تا حد زیادی در بحران جلوگیری کند.

وی افزود: تجارت الکترونیک در دنیا رو به گسترش است و مهارت افزایی به ما کمک خواهد کرد از این دنیای رو به جلو عقب نمانیم.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برنامه‌هایی که در ساختمان‌سازی‌های بوم‌گردی گیلان در حال اجرا است، گفت: کارگران و استادکاران ماهر ساختمان می‌توانند، معماری زیبای گیلان را در سطح جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از مهارت منجر به ساخت ساختمان‌هایی می‌شود که در حوداثی چون زلزله رودبار حوادثی پیش آید که هنوز آثار آن باقی مانده است.

هاشمی با بیان اینکه امروز کشورهای توسعه یافته جهان آینده ما است، گفت: بارها تجربه کردیم انسداد پاسخگو نیست بلکه باید بر آگاهی بخشی تاکید کنیم.

افراد بدون تبعیض جنسیتی باید آموزش مهارت بینند

رییس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: نباید از آموزش نیروهای انسانی و تربیت سرمایه انسانی غافل باشیم. بدون تبعیض زن و مرد باید آموزش های مهارتی فراگیر شوند.

وی به بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اولین انتظار این است که امر آموزش مهارتی ساماندهی شود. تحصیلکرده های دارای مهارت نزد کارآفرین و اهلش قیمت دارد و کسب موقعیت در هر جای جهان راحت تر  است.

هاشمی با اشاره به اینکه بازار نیز نباید تهی از مهارت‌ها و آموزش های پراکنده باشد، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از کارآموزان گارگاه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیلات دانشگاهی دارند. ما می خواهیم اگر ایرانی به جای دیگری برای کار می روند با عزت بروند و این عزت با مهارت آموزی کسب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه با اشاره به اینکه گیلان مقصد ملی ایرانیان است و این استان که فخر ملی به دست آورده است، باید حرف برای گفتن داشته باشد.

به روستاهای دارای مهارت گیلان نشان اختصاص یابد

وی از ایجاد دپارتمان ملی بوم گردی به گیلان خبر داد و گفت: به روستاهایی که به عنوان روستای مهارت شناخته شده‌اند باید نام و نشان بدهید.

هاشمی با اشاره به اینکه در کشور ما نسبت به میانگین جهانی، فرصت دستیابی به شغل زمان‌بری زیادی دارد، اظهار کرد: این دستاورد بد به این دلیل است که تمام توجه معطوف به مدرک نه به قابلیت و مهارت ها است.

وی افزود: در ادارات کنونی کشور ۵ تا ۶ برابر نیاز، کارشناس وجود دارد که آسیب های جبران ناپذیر به ما وارد خواهد کرد. برای کاهش این آسیب ها باید خود اشتغالی را تقویت کرد و این امر راهکاری برای برون رفت از بیکاری است.

بازار تهی از مهارت محصول با کیفیت ندارد

هاشمی تاکید کرد: همه باید الزام به فراگیری مهارت داشته باشیم زیرا بازار تهی از مهارت محصول با کیفیت نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک ثبت جهانی شده است، گفت: ضروری است در کنار بانک اطلاعات استادکاران چوب، بانک آشپزهای ماهر را نیز راه اندازی کنیم تا فرصتی در این زمینه از دست نرود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص مهارت های دریایی، خاطرنشان کرد: دریا هنوز وزن خود را در توسعه کشور به دست نیاورده است و با وجود این همه  نوار ساحلی، بهره اقتصادی چندانی مشاهده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: عشایر، روستا و کشاورزان ما از مهارت فاصله دارند و احیای حق این دوقشر یک امر مهم است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بوم گردی سازمان فنی و حرفه ای رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، خان محمدی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مازندران از برگزاری آزمون مصاحبه‌ای ارزیابی تخصصی و بررسی صلاحیت حرفه‌ای و عمومی متقاضیان فعالیت روانشناسی و مشاوره خبر داد.

او گفت: دی ماه سال گذشته براساس آزمون متقاضیان فعالیت کار روانشناسی و مشاوره ۲۷۱ نفر قبول شدند که امروز بعد از گذراندن آزمون مصاحبه ارزیابی تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای و عمومی برابر قانون گواهی و پروانه اشتغال می‌گیرند.

خان محمدی افزود: پذیرفته شدگان به عنوان روانشناس و مشاور در مجموعه‌های خصوصی و پزشکی و... فعالیت کاری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده