Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@15:58:27 GMT

درخواست تمدید محدودیت‌های پایتخت برای یک هفته دیگر

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۹۶۳

درخواست تمدید محدودیت‌های پایتخت برای یک هفته دیگر

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران از درخواست تمدید محدودیت‌ها برای یک هفته دیگر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ علیرضا زالی با اشاره به برگزاری جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا استان تهران، اظهار کرد: در این جلسه تأکید شد مداخلات جدی‌تر و سریع‌تر در شهر تهران و استان تهران اتفاق بیفتد تا شاهد افزایش شیوع کرونا در روزهای آینده نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت پیچیده استان تهران، خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 890 بیمار یعنی معادل یک استان وضعیت قرمز در تهران بیمار بستری کردیم؛ در نتیجه نیازمند تصمیمات متفاوت‌تری در این استان هستیم و باید مداخلات و تصمیمات متناسب با آن باشد و زمان را با تأخیر از دست ندهیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با تأکید بر انسجام و هماهنگی بین بخش‌های مختلف در خصوص تصمیم‌گیری در مدیریت بیماری کرونا در استان تهران، گفت:‌ محدودیت‌ها برای یک هفته اعمال می‌شود اما درخواست ما تمدید برای یک هفته دیگر است. 

زالی با بیان اینکه باید تجمعات بالای 10 نفر، برگزاری سمینارها، مجامع،‌کمیسیون‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها معلق تلقی شود، گفت: مساجد فعلاً باز است اما مناسک باید به شکل فرادا باشد؛ ضمن اینکه نمازجمعه نیز در سطح استان تهران باید به شکل تعلیق در بیاید. همچنین باشگاه‌ها،‌تالارها، آرایشگاه‌های زنانه باید تعلیق شده و نظر ما این است که در هفته آتی نیز این طور باشد.

وی با اشاره به برگزاری برخی آزمون‌ها در تهران، بیان داشت: ما هنوز اطمینان خاطر نداریم که آیا می‌‌توانند این آزمون‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های مورد نیاز به خوبی اجرا شود؛ ضمن اینکه باید فعالیت پایگاه‌های تابستانی نیز تعطیل شود و برنامه غربالگری دوره پیش‌دبستانی نیز تعطیل شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران  با تأکید بر اینکه باید تمام آزمون‌های مدارس معلق شود، تصریح کرد: به خصوص در آزمون‌هایی که افراد از سایر استان‌ها به تهران می‌آیند این موضوع حتماً مخاطره‌آمیز است و نظر ستاد این است که آزمون‌هایی که تهران میزبان آن است به زمان دیگری موکول شود.

زالی با اشاره به وضعیت مراکز درمانی استان تهران، یادآور شد: تا کنون اگر با کمبود تخت در تهران روبه‌رو نبوده‌ایم به خاطر رشادت کادر درمانی بوده اما این نیز محدودیت دارد و این موضوع بدون اعمال محدودیت‌های مدنی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده بهینه و رعایت مردم در استفاده از ماسک در دو روز اخیر میزان مراجعات را تقلیل داده است، گفت: باید امکانات بهتری به شکل یارانه‌ای توسط وزارت صمت و خیریه‌ها برای کمک به افراد ضعیف‌تر در تهیه ماسک صورت گیرد و باید این نقیصه مرتفع شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران ابراز داشت: برای اینکه از ذخایر راهبردی استفاده شود در خصوص تولید ماسک نیاز است تا حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان به صورت اعتباری، مالی، ارزی و بانکی در نظر گرفته شود و این موضوع مورد تأکید قرار گرفت.

زالی افزود: قرار شد با اتحادیه‌های اصناف جلساتی داشته باشیم تا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش استفاده اصناف از شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشیم؛ ضمن اینکه تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک در ستاد مصوب شد و قرار شده در ذیل مجموعه‌های حقوقی، انتظامی، دادستانی، بهداشتی و تعزیراتی به شکلی عمل شود و تیم‌های نظارتی شکل گیرند.

وی تأکید کرد: صنوف مختلف اگر بخواند شرایط کسب و کارشان ادامه پیدا کند باید شیوه‌نامه‌ها را به طور کامل اجرا کنند. 

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: تهران تمدید استان کرونا محدودیت زالی رئیس ستاد مقابله برای یک هفته استان تهران محدودیت ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه