Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌ها از اجبار برخی مدارس برای تهیه لباس فرم ۳۰۰ هزار تومانی می‌گویند اما وزارت آموزش‌ و پرورش تأکید دارد: خرید لباس فرم دانش‌آموزان اجباری نیست!! - اخبار اجتماعی -

نورعلی عباسپور؛ مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس خانواده‌ها را ملزم به خرید لباس فرم دانش‌آموزان به قیمت 300 هزار تومان کرده‌اند این درحالی است که وضعیت برگزاری کلاس‌های درس برای سال تحصیلی جدید آن هم به شیوه حضوری هنوز مشخص نیست، اظهار کرد: سال گذشته نیز اعلام کردیم تهیه لباس فرم مدارس به اختیار خود خانواده است و خانواده خودش انتخاب می‌کند که لباس فرم بخرد یا نه و هیچ اجباری در انتخاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آیین‌نامه اجرایی مدارس اشاره شده است، شورای مدارس در زمینه لباس فرم مدارس تصمیم‌گیرنده هستند در شورای مدرسه نماینده اولیا، معلمان، مدیر مدرسه و معاونان حضور دارند و تصمیم‌گیری درباره لباس فرم دانش‌آموزان برعهده آن شوراست؛ در عین حال چهارچوبی اعلام شده که لباس فرم باید به چه شکل باشد.

رئیس انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت برگزاری کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید مشخص نیست، هیچگونه اجباری مبنی بر اینکه خانواده‌ها باید لباس فرم بخرند وجود ندارد و اگر لباس سال گذشته دانش‌آموز مناسب است، می‌توانند آن را استفاده کنند؛ از سوی دیگر لباس فرم مدارس باید چارچوبی داشته باشد و دانش‌آموز نمی‌تواند با هر لباسی وارد مدرسه شود یعنی باید با ارزش‌های دینی و ملی هماهنگ باشد.

عباسپور گفت: اجباری نبودن تهیه لباس فرم مدارس، مشمول تمام مدارس دولتی و غیردولتی می‌شود.

وی درباره وضعیت قرارداد سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد: بر مبنای وضعیت شرایط و سه سناریویی که برای آموزش دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است یعنی شرایط قرمز، زرد و سفید وضعیت سرویس مدارس مشخص می‌شود؛ در شرایط قرمز از سرویس مدارس استفاده نمی‌شود، در وضعیت زرد که دانش‌آموزان برخی روزها به مدرسه می‌روند براساس آن برای سرویس تصمیم‌گیری می‌شود و اگر شرایط سفید باشد قرارداد به‌صورت کامل بسته می‌شود،‌ کارگروه ماده 18 هر شهرستان در انعقاد قرارداد سرویس مدارس باید این سه سناریو را درنظر بگیرد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی و فعالیت پایگاه‌های سنجش تعطیل نیستآغاز دریافت فرم‌های هدایت تحصیلی/ انتخاب رشته دانش‌آموزان با دو ملاکثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی در مدرسه شرط ثبت‌نام برای دریافت کتاب درسی

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی بیشتر بخوانید... مدارس غیرانتفاعی و مسئله عدالت اجتماعی توپ "تعارض منافع" اکنون در زمین مجلس!/ مسئولان از سهامداری مدارس خارج شوند! تحصیل ۴۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس عادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش مدارس دولتی لباس فرم مدارس دانش آموزان سرویس مدارس وزارت آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری