Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حجم قابل‌توجهی از نقدینگی موجود در کشور فرصت بسیار مناسبی برای فعالان بخش خصوصی، نهادهای عمومی غیردولتی و دولت به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی کشور و پروژه‌های جدید را ایجاد می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در این جلسه تهدیدات بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تفاوت معنادار قیمت بازار و ارزش ذاتی سهام شرکت‌های بورسی موجب نگرانی اعضای کمیسیون اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مقرر شد برنامه پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره راهکارهای مواجه با فرصت‌ها بورس و استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها بازار سرمایه در روزهای آینده به کمیسیون اقتصادی و مجلس ارائه شود.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: روند افزایشی در بازار بورس اگر نامتناسب با شاخص های سودآوری، شاخص‌های عملکردی و اقتصادی کشور باشد، موجب نگرانی جدی ما است.

وی با بیان اینکه در هفته های اخیر، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازارسرمایه شده است، ادامه داد: این حجم نقدینگی درصورت عدم جذب در بازار سرمایه می‌توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی کشور داشته باشد، اما به سمت بازار سرمایه هدایت شد.

رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس تصریح کرد: اگر منابع مذکور با واقعیت‌های اقتصادی مبنی بر تشکیل شرکت‌ها، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سودآوری همخوانی داشته باشد، بزرگترین موفقیت کشور و بازار سرمایه به دست می آید، در غیر این صورت تهدید جدی به حساب می آید.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است