Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حق دوست رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مبارزه با کرونا گفت: یک نفر آلوده در مترو اگر عطسه کند می‌تواند۱۰ نفر را به کرونا مبتلا کند و رفتار اجتماعی مردم آمار مبتلایان را متغیر می‌کند.

علی اکبر حق دوست رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مبارزه با کرونا گفت: یک نفر آلوده‌ در مترو اگر عطسه کند می‌تواند۱۰ نفر را به کرونا مبتلا کند و رفتار اجتماعی مردم آمار مبتلایان را متغیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر حق دوست رئیس اپیدمیولوژی کرونا اظهار کرد: تغییراتی که روزانه می بینیم نباید فکر کنیم که این ویروس در حال کاهش یا افزایش است. وضعیت , وضعیت مطلوبی نیست. ویروس در کل کشور وجود دارد گاهی اوقات استانی در حالت هشدار یا نیمه هشدار قرار می‌گیرد و این دو تفاوت زیادی باهم ندارد.

او درباره شیوع کرونا گفت: یک شاخص ما است؛ اگر عدد یک باشد یعنی ثبات داریم زیرا یک به معنای بیماری در حال کاهش است و بالای یک در حال افزایش,در اردیبهشت ماه به زیر یک دهم رسیدیم، ولی متاسفانه در خرداد ماه در بعضی از استان‌ها بالای یک رسیده ایم و در دو هفته گذشته تقریباً بالاترین عدد را برای کل کشور داشتیم یعنی شاخص نزدیک ۱.۱ رسید در همان زمان در برخی از استان‌ها به ۱.۴ رسید.

حق دوست ادامه داد: اگر هیچ مراقبتی نباشد به طور مثال یک نفر آلوده‌ای در مترو اگر عطسه کند می تواند۱۰ نفر را مبتلا کند.

رئیس اپیدمیولوژی کرونا گفت: مراقبت‌ها و حساسیت‌های افراد در جامعه کمتر شده و اگر ما در مقابل این ویروس رفتار عادی داشته باشیم حتما به این بیماری مبتلا می شویم چراکه این ویروس در جامعه وجود دارد و در کمین افرادی است که مراقبت نمی‌کنند.

او درباره جهش این ویروس بیان کرد: هنوز مستندات علمی در باره جهش این ویروس وجود ندارد و آن چیزی که آمار‌ها را بالا و پایین کرده رفتار اجتماعی مردم است.

حق دوست اظهار کرد: ما باید چند کار را جدی بگیریم اول محافظت شخصی یعنی ماسک زدن را جدی بگیریم, دوم تجمعات بسیار خطرناک است چراکه حالت تصاعدی دارد و سوم رعایت اصول اجتماعی و تنها شاه کلید مقابله با این بیماری این سه گزینه است.

او درباره محدودیت‌های استان تهران گفت: باید با توجه به شرایط تصمیم گیری انجام شود چرا که یک هفته برای بیماری خیلی کوتاه نیست و واقعا باید یک هفته رصد کنیم تا ببینیم چه تاثیری خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان/

برچسب ها: کرونا ، ابتلا به کرونا ، ناقل ویروس کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J40

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا ابتلا به کرونا ناقل ویروس کرونا کرونا گفت حق دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟