Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید علوی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با بیان اینکه طبق بخشنامه بانک مرکزی صادرکنندگان کوچک فروش ارز، تا سقف یک میلیون یورو در سال ۹۷ معاف هستند تصریح کرد: این دست صادرکنندگان می‌توانند ارز صادراتی خود را واردات و یا به واردکنندگان غیر واگذار کنند که این موضوع برای مودیان مالیاتی توجیه نشده و در سایت مالیاتی باید این موضوع معافیت درج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: گاهی سامانه نیما توسط بانک مرکزی با تاخیر به روز رسانی می‌شود که این مساله نیز برای صادرکنندگان مشکل‌آفرین شده است.

حمید علوی با اشاره به اینکه طبق مذاکرات شفاهی با مدیران سامانه نیما، صادرکنندگان در سال ۹۸ در صورت داشتن واردات بیش از ۳۰ درصد می‌توانند رفع تعهد ارزی نیمایی را که ۲۰ درصد می‌باشد به صورت واردات رفع تعهد کنند، اضافه کرد: این موضوع به صورت بخشنامه اعلام نشده و صادر کننده باید واردات و رفع تعهد مربوط را به صورت موردی به تایید بانک مرکزی برساند از این رو صادر کننده به خاطر تاخیر بانک مرکزی در پاسخ و تایید مورد فوق، در پاسخ به امور مالیاتی با مشکل مواجه می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی سمنان، ابراز داشت: بانک مرکزی صرفا با نامه نگاری با صادر کنندگان در ارتباط است و مراجعه حضوری وجود ندارد، تاخیر‌های طولانی در پاسخ از طرف بانک مرکزی، صادر کننده را با مشکل مواجه کرده است.

او اظهار داشت: عملیات واردات از زمان شروع ثبت سفارش تا مرحله آخر یعنی دریافت کالا در کارخانه برای کشور‌های با ترانزیت کوتاه مدت ۲ تا سه ماه به طول می‌انجامد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: این مساله در کشور‌های اروپایی و یا واردات با زمان تحویل ۲۳ ماهه، تقریبا به مدت چهار تا پنج ماه به زمان می‌برد، بنابراین صادر کننده در صورت واردات در مقابل صادرات خود و فرایند رفع تعهد ارزی آن نیاز به مدت زمان بیشتر از چهار ماه دارد.

حمید علوی با بیان اینکه فروش و صادرات بعضی از کالا‌های صادراتی به صورت مدت دار بوده است، تصریح کرد: گاهی صادر کننده ممکن است با تاخیر وجه کالای صادراتی خود را دریافت کند.

او در پایان گفت: زمان شروع چهارماهه رفع تعهد ارزی از زمان صدور کوتاژ صادراتی است و همه محصولات صادراتی بلافاصله بعد از صدور کوتاژ به مقاصد خود حمل نمی‌شوند و گاه بخاطر شرایط تحریمی مدت طولانی در مبدا منتظر کشتی یا هواپیما می‌مانند.

انتهای پیام / م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک استان سمنان صادرات استان سمنان محصولات صادراتی صادر کننده بانک مرکزی رفع تعهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟