Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@08:02:46 GMT

مشتاق‌الحسین ؛ مشق عاشقی‌های شهید مدافع حرم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۹۶۱۷

مشتاق‌الحسین ؛ مشق عاشقی‌های شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'مشتاق الحسین' ، عنوان کتاب خاطرات شهید حسین مشتاقی از شهدای واقعه خان طومان است ، شهیدی که بتازگی پیکر مطهرش در آغوش میهن جای گرفت. این کتاب امروز با حضور خانواده شهید مشتاقی و برخی مسئولان فرهنگی استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست گفت : راس برنامه‌های امسال ما رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس است و کمبود ناشر دفاع مقدس در مازندران می‌طلبد که همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا در این زمینه به نتیجه مطلوب برسیم.

عباس زارع افزود : باید در کنار تولید کتاب، به مواردی بپردازیم که مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد، انتشار ویدئو در فضای مجازی در این زمینه تاثیر و بازخورد گسترده دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد : اگر بحث الگوسازی را به عنوان مولفه مهم برای جوانان در نظر بگیریم که مورد غفلت قرار گرفته، شهدا می‌توانند بهترین الگو برای جوانان ما باشند.

وی افزود : دستگاه‌های فرهنگی باید در زمینه الگوسازی، پای کار بیایند، فقط به انتشار این کتاب‌ها بسنده نکنیم بلکه از ظرفیت هنر و رسانه بهره ببریم و در کشور گسترش دهیم.
زارع گفت : بیان مادر شهید بیش از هر کتاب و رسانه دیگری تاثیرگذار است و صلابت کلام این مادر شهید باید به جامعه تسری یابد.

وی تاکید کرد : در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، الگوسازی شهدا و انتشار کتاب زندگی آنها بویژه برای نسل جوان، مهم‌ترین اقدامی است که می‌توانیم انجام دهیم.

بدهکار حوزه ایثار و شهادت هستیم

فرماندار ساری هم در این برنامه گفت : دستگاه‌های فرهنگی باید جدی‌تر به حوزه ادبیات پایداری وارد شده و دستگاه‌های حاکمیتی هم حمایت کنند.

عباسعلی رضایی با بیان اینکه ما به حوزه ایثار و شهادت بدهکار هستیم، افزود: انتشار کتاب در زمینه دفاع مقدس، ادای دین ما به شهدا است تا یادشان زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه انتشار مطالب و محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی، راهی موثر برای گسترش فرهنگ شهادت است، تصریح کرد: کار را به شکلی انجام دهیم که در عظمت اقدام شهدا باشد.

خان‌طومان با نگارش یک کتاب پایان نمی‌یابد

معاون عملیاتی لشکر ۲۵ کربلا مازندران هم در این مراسم گفت : خدا را شاکریم در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که جیره‌خوار سفره انقلاب و شهدا هستیم.


سرهنگ سبک‌ملک افزود: کسانی که متولی ثبت و درج خاطرات شهدا هستند اقدام مهمی در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهند.

وی گفت: از نویسنده کتاب تشکر می‌کنم که نگارش کتاب را به خوبی شروع کرده است.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم بتوانیم بخشی از ایثارگری‌های شهدا را به رشته تحریر درآوریم.

وی با بیان اینکه خان طومان با نگارش یک کتاب به پایان نمی‌رسد، ادامه داد: بعد از حماسه عاشورا، حماسه خان طومان اتفاق بزرگی است که تاثیر آن در همیشه تاریخ باقی خواهد ماند.

شهید مشتاقی شخصیت ماورایی نداشت

مادر شهید مشتاقی هم در این نشست گفت : من به عنوان مادر شهید شاید می‌خواستم به نوعی جلوی رفتن شهید را بگیرم و او را امتحان می‌کردم چون وابستگی به همسر و فرزندش را می‌دانستم اما او به دنبال منافع کشور و اسلام بود.

سکینه صادقی افزود : شهادت دل ما را نمی‌شکند و از شهید شدن فرزندمان ناراحت نیستیم چون بر سر حفظ ناموس شهید شدند.

وی ادامه داد: شهدای حرم برای حفظ حرم عمه سادات و حضرت رقیه غیرت به خرج دادند.

صادقی با بیان اینکه شهدا نیازی ندارند برای آنها کتاب بنویسند ، گفت : این جامعه است که به شهدا نیاز دارند.
وی تعریف کرد : فرزند شهیدم را در خواب دیدم که به من گفت " وقتی تیر خوردم رها شدم و هیچ دردی ندارم ".

مادر شهید مشتاقی با بیان اینکه جوانان منتظر کتاب شهید مشتاقی بودند، افزود : جوانان باید بدانند یک شهید مانند خود آنها بود و شخصیتی ماورایی نداشت.

وی با اشاره به اینکه می‌توان شاد بود ، اما بی‌بندوبار نبود، افزود : شهید مشتاقی بسیار شوخ‌طبع بود.

عارفه سعادت همسر شهید مشتاقی هم گفت: اگر لایق باشم کتاب همسرانه شهید را در دست نگارش دارم.
مشتاق‌الحسین روایت زندگی شهید مدافع حرم، حسین مشتاقی، به نویسندگی زینب بابکی است. گفت و گوهای این کتاب توسط سیده معصومه محمدپور زرومی صورت گرفته و از سوی انتشارات سرو سرخ در یکهزار نسخه در بهار ۹۹ منتشر شد.

برچسب‌ها شهدای مدافع حرم مازندران کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم مازندران کتاب شهدای مدافع حرم مازندران کتاب ایثار و شهادت شهید مشتاقی مادر شهید خان طومان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه سفر به مازندران ضمن ادای احترام به شهدای شهرستان بابل در گلزار شهدای معتمدی گفت: این ایام، سالروز شهدای مدافع حرم مازندرانی است که در دفاع از حرم اهل بیت نقش بسیار ویژه و جدی داشتند.

رئیس بنیاد شهید کشور در ادامه به افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان اشاره و بیان کرد: امسال در نظام پرداخت هزینه‌های حقوقی و معیشتی برای والدین شهدا و جانبازان رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و منابع کافی برای تخصیص درمان ایثارگران اتفاق افتاد که حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم پشتیبانی بیشتری از این عزیزان داشته باشیم.

وی عصر امروز با معلمان؛ نخبگان و فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش مخابرات مازندران دیدار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران
  • برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • فیلم/تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت