Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی پیش نیاز برنامه ریزی برای تولید در این حوزه است.

مهناز جعفریان، در گفت‌گو با ایسنا، از صدور ۱۹ گواهی انطباق معیار مصرف انرژی و پروانه کاربرد نشان انرژی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون در استان مرکزی خبر داد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران مجری استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرآیندهای تولید است و اجرای این استانداردها که می‌تواند به کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و بهینه سازی مصرف انرژی منتهی شود از جمله اهداف صدور چنین گواهی‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهبود فرایند مصرف انرژی در واحدهای پرمصرف را از دیگر اهداف این فرآیند عنوان کرد و گفت: تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی، یکی از مهم‌ترین اقدامات کلان کشور در راستای ایجاد چارچوب مناسب و تعیین الزامات قانونی جهت بسترسازی بهبود عملکرد انرژی در واحدهای صنعتی و ساختمانی و همچنین پیش نیاز انجام پیش‌بینی‌های مربوط به تقاضا و برنامه ریزی تولید انرژی است.

جعفریان با بیان اینکه بازرسی‌های مربوط به معیار مصرف انرژی در صنایع هر سال در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد، گفت: اداره کل استاندارد استان مرکزی با ابلاغ قوانین به مراکز صنعتی مشمول مقررات استاندارد اجباری تعیین معیار مصرف انرژی، این مراکز را ملزم به اجرای این استاندارد و تعیین معیار مصرف حامل انرژی در خدمات خود کرده است.

مدیر کل استاندارد بیان کرد: با مقایسه و آسیب‌شناسی شاخص مصرف انرژی صنایع کشور با استانداردهای جهانی مشخص می‌شود که سالانه بخش قابل توجهی از منابع انرژی کشور به دلایل مختلف چون مناسب نبودن شیوه‌های فناوری، ارزان بودن انرژی و عدم دقت در مصرف دچار اتلاف شده و این امر علاوه بر کاهش منابع خدادادی انرژی کشور، افزایش آلودگی و صرف هزینه‌های سنگین استحصال، تولید، انتقال و توزیع انرژی را به دنبال داشته است و این مسئله یکی از عوامل مهم عدم توانایی رقابت تولید داخلی با محصولات مشابه خارجی است که با انتخاب الگوها و اتخاذ و بکارگیری روش‌ها و سیاست‌های درست در مصرف انرژی می‌توان به بهینه‌سازی مصرف انرژی در تولید و کسب سهم قابل قبول در بازارهای جهانی دست یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندارد مصرف انرژی استانی اجتماعی استان مرکزی استانداردهای معیار مصرف انرژی مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی