Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد کرونا در این شهر همچنان جولان می‌دهد و وضعیت خوبی برقرار نیست. - اخبار استانها -

جواد باذلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: متاسفانه تاکنون 30 مورد فوتی براساس تشخیص کرونا در گناباد و بجستان اتفاق افتاده و در حال حاضر 44 بیمار کووید19 در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر گناباد و بجستان از شهرهای اطراف نیز به بیمارستان علامه بهلول گناباد مراجعه می‌کنند که به آنها خدمات ارائه می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد:2 بخش با ظرفیت 170 تخت از بیمارستان بهلول با تجهیزات کامل به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. 

باذلی افزود: گناباد مسن‌ترین جمعیت در کل کشور را داراست و خوشبختانه به نسبت کشوری آمار فوتی‌ها در گناباد و بجستان کمتر است و در 5 ماه گذشته تاکنون 840 مورد مثبت بیمار کرونا در گناباد و بجستان شناسایی شده که 20 درصد از این موارد و فوتی ها مربوط به شهرهای اطراف است. 

سلسله اشتباهات کرونایی در هرمزگان همچنان ادامه دارد / چرا از افراد مشکوک تست نمی‌گیرند؟2360 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به واحدهای اقتصادی فارس اختصاص یافت‌از گوشه ‌و کنار ایلام|19 هزار بسته معیشتی بدر بین صنوف و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود اقدامات آموزشی و مراقبت‌های انجام شده، رعایت پوشش حفاظت فردی و فاصله اجتماعی توسط مردم کمتر رعایت شده و تنها راه مقابله و پیشگیری با این بیماری، کاهش مراودات اجتماعی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پوشش و حفاظت فردی است که عاجزانه از مردم درخواست می‌کنم رعایت نمایند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: پرسنل خط مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بیش از 5 ماه است که در شرایط بسیار سختی درگیر مبارزه با این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: متاسفانه درصد مثبت تست‌های کرونا افزایش و رنج سنی بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کرده‌اند کاهش یافته است.

باذلی بیان کرد: تا کنون 76 نفر از پرسنل دانشگاه به کووید 19 مبتلا شده‌اند، نسبت فوتی‌ها به تعداد مبتلایان در منطقه تحت پوشش دانشگاه، از بسیاری مناطق دیگر کمتر است که مرهون تلاش ارزشمند همکاران ماست.

انتهای پیام/281/ ت

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... آمار مبتلایان به کرونا در مراسمات عروسی و عزا در لرستان بسیار تکان‌دهنده است تهدیدها و فرصت‌های کرونا برای موسیقی/ معاونت هنری در خواب بهاری بود استاندار البرز در گفت‌وگو با تسنیم: برگزاری مراسم عزا و عروسی برای پیشگیری از شیوع کرونا ممنوع شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گناباد و بجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی