Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:50:29 GMT

آغاز مرمت سه مسجد تاریخی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۰۷۲۹

آغاز مرمت سه مسجد تاریخی در قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احسان نورانی معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: مرحله جدید مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی پنجعه‌علی از آثار ارشمند دوره صفوی در خیابان پیغمبریه آغاز شده و نازک‌کاری، مرمت درب و پنجره‌ها، کاشیکاری‌ها و ساماندهی منظر کلی آن در دست اجراست.

نورانی افزود: پارسال بام‌سازی این بنا شامل برداشت ایزوگام قبلی، خاک‌برداری و دوغاب‌ریزی، شیب‌بندی و عایق‌کاری بام انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: مسجد حاج ابراهیم از بنا‌های دوره قاجار هم که در انتهای بازار آهنگر‌ها و محله دیمج شهر قزوین قرار دارد، در سنوات گذشته مرمت بدنه ضلع شرقی و غربی آن، نوسازی درب ورودی، بندکشی بدنه و تعویض آبرو‌های پشت‌بام انجام شد و در مرحله جدید ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی شامل برداشت الحاقات، قفل و بست آجرکاری‌ها، بام‌سازی و مرمت و بازسازی درب و پنجره‌ها در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی استان با اشاره به مرحله جدید مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی ملامهدی، گفت: این مسجد تاریخی دارای شبستان و متعلق به دوره قاجار در خیابان مولوی است که در اردیبهشت ماه استحکام بخشی گنبدک‌ها و سبک‌سازی بام آن انجام شد و مرمت این بنای تاریخی با برداشت کف‌سازی، اجرا و تثبیت پی‌بندی و اجرای کانال‌کشی ادامه دارد.

مسجد حاج ابراهیم در سال ۱۳۹۱ با شماره ۳۰۹۷۳، مسجد پنجعه علی در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۶۰۹ و مسجد ملامهدی در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۲۰۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسجد تاریخی مرمت و بازسازی مرمت آثار تاریخی مسجد تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ارزش ریالی جرایم متخلفین معادل ۳۶ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال وصول شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند و از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

پزشکی فر اضافه کرد: به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات، گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده و تاکنون از بین ۲ هزار و ۶۴۶ بازدید در سطح استان ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

وی، نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری، صادر نکردن فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان را عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک برشمرد.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: گشت‌های مشترک نظارتی با همراهی دستگاه‌های حاضر تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه دارد و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان