Web Analytics Made Easy - Statcounter

صرف نظر از نتایج نه چندان خوبی که ممکن است مربیان جوان در یکی دو سال اول حضورشان در تیم های لیگ برتری بگیرند، اما حضور آنها و نو شدن چرخه مربیان شاغل در فوتبال روزنه امیدوار کننده ای است برای بازگشت فوتبال باشگاهی به روزهای خوب.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بارها از چرخه باطل تکرار بین مربیان ناکام در فوتبال ایران نوشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربیانی که سالهاست در فوتبال ایران بین تیم ها دست به دست می شوند بدون اینکه هیچ کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته باشند. تا همین یکی دو سال پیش بود که مربیانی با سن و سال بالا و  کارنامه های ضعیف در لیگ مربیگری می کردند و با وجود اینکه هنری جز فرستادن تیم ها به دسته های پایین تر نداشتند اما همچنان مدیران تیم ها آنها را به عنوان سرمربی انتخاب می کردند.

شنیدن و دیدن نام‌ها و چهره‌های تکراری در فوتبال ایران تبدیل به دور باطلی شده که در سال های اخیر بارها و بارها کارشناسان فوتبال از آن انتقاد کردند. در این چرخه، خیلی سخت به مربیان جوان اعتماد می شود و چون مدیران مدیران باشگاه ها نتیجه گرا شدند و حاضر نیستند ریسک کنند و افسار تیم ها را به جوانترها بدهند، بنابراین باتجربه ها در اولویت قرار می گیرند، این درحالیست که در سال های اخیر مربیان جوان به اعتماد مدیران پاسخ خوبی داده اند و هرکجا به آنها اعتماد شده اتفاق خوبی افتاده است.

لیگ نوزدهم با وجود تمام کم و کاستی ها و مشکلاتی که با آن مواجه بوده از نظر حضور مربیان جوان وضعیت خوبی داشته است.

در لیگ امسال مربیانی مثل جواد نکونام، فرهاد مجیدی، سهراب بختیاری زاده، ابراهیم صادقی و حتی مهرداد کریمیان حضور دارند که از بین آنها فقط جواد نکونام سابقه مربیگری در لیگ برتر را داشته است. این اتفاق یکی از نقاط امیدوار کننده در لیگ نوزدهم بود که مربیان جوان را وارد چرخه مربیگری کرد.

حالا با انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی شهر خودرو به نظر می رسد چرخه باطل مربیان مسن و ناکام متوقف شده و دیگر مدیران لیگ برتری به این نتیجه رسیده اند که می توان با میدان دادن به مربیان جوان هم آنها را آبدیده کرد و هم میدان را از مربیان پا به سن گذاشته که هیچ علاقه ای هم به آپدیت شدن با علم روز فوتبال ندارند، خالی کرد.

صرف نظر از نتایج نه چندان خوبی که ممکن است مربیان جوان در یکی دو سال اول حضورشان در تیم های لیگ برتری بگیرند، اما حضور آنها و نو شدن چرخه مربیان شاغل در فوتبال روزنه امیدوار کننده ای است برای بازگشت فوتبال باشگاهی به روزهای خوب. البته ادامه این روند به انتخاب های بازیکنان بازنشسته هم برمی گردد که از راه درست و با طی کردن مراحل مربیگری و دریافت مدارک معتبر وارد کارزار فوتبال شوند.

علاوه بر اینها حضور مربیان جوان با کمتر از 50 سال سن در لیگ برتر باعث شده میانگین سنی مربیان شاغل در لیگ ایران پایین بیاید و لیگ برتر خلیج فارس در جمع لیگ های جوان در دنیا قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جواد نکونام فرهاد مجیدی لیگ برتر فوتبال ابراهیم صادقی سهراب بختیاری زاده مربیان جوان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری

ستاره جوان تیم ملی فوتبال ایران با تیم باشگاهی خود موفق به فتح لیگ قطر شد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال السد قطر دیشب در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر در شرایطی موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر الشمال را شکست دهد که محمدامین حزباوی، مدافع جوان تیم ملی ایران ۹۰ دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشت.

السد با پیروزی در این بازی ۴۹ امتیازی شد تا در فاصله یک هفته تا پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. بدین ترتیب حزباوی در نخستین فصل حضور خود در قطر موفق شد با این تیم به نخستین جام خود برسد. این مدافع جوان در این فصل در ۱۸ بازی از مسابقات لیگ ستارگان قطر برای السد به میدان رفت و یک بار نیز موفق به گلزنی شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تاجیکستان هم مغلوب دختران فوتبال ایران شد
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • لیورپول برابر اورتون هم ناکام ماند / بازگشت منچستر به جاده برد
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • با درخواست آنچلوتی: بازگشت مدافع جوان به رئال