Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد بسیاری از کشورهای جهان هنگام کودتای جنبش گولن در سال ۲۰۱۶ علیه ترکیه منتظر نتیجه کودتا بودند تا در این زمینه موضع‌گیری کنند. 

کالین گفت: «ترکیه از مواضع سکوت یا رصد بسیاری از کشورها در قبال کودتای شکست خورده دچار ناامیدی بزرگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

وی افزود: «به رغم گذشت چهار سال از تلاش نافرجام برای کودتا اما برخی کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا و نیز آمریکا هنوز خطر این سازمان را درک نکرده‌اند.» 

کالین تاکید کرد که مردم ترکیه برای دفاع از دموکراسی و آزادی و حفاظت از دولت منتخب قانونی شجاعانه به خیابان‌ها آمدند. 

وی گفت که شب ۱۵ جولای نقطه تحول مهمی در تاریخ سیاسی ترکیه به شمار می‌رود و ملت ترکیه با پایداری خود در برابر کودتا بر آمادگی برای مقابله با هر نوع تهدیدی تاکید کردند.

کالین در ادامه افزود: «آنکارا همه دلایل و شواهد لزم برای تحویل فتح الله گولن، عامل اصلی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ را به واشنگتن تحویل داده است.»

وی گفت: «فعالیت‌های جنبش گولن در آمریکا بر روابط آنکارا-واشنگتن تاثیر منفی گذاشته است.» 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که امتناع واشنگتن از تحویل گولن بر روح ائتلاف موجود بین آنکارا و واشنگتن سایه افکنده است.

وی همچنین از موضع برخی کشورهای عربی در قبال جنبش گولن و نادیده گرفتن تهدید این جنبش انتقاد کرد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ابراهیم کالین جنبش گولن کودتای نافرجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

به گزارش "ورزش‌ سه"، یکی از قسمت‌های مصاحبه خسرو حیدری در استودیو آنتن به حرف‌های او درباره پشیمانی از پیوستن به سپاهان مربوط می‌شود؛ صحبت‌هایی که با عصبانیت و ناراحتی هواداران اصفهانی مواجه شده است.

حیدری در این بخش از مصاحبه‌اش می‌گوید: «یکی از دلایلی که در استقلال خداحافظی کردم این بود که خاطره تلخ رفتن به سپاهان و یک سال حضور در این تیم را از ذهن هواداران تیم پاک کنم. صد در صد رفتن به سپاهان اشتباه بود. با آقای قلعه‌نویی رفتم و چند بازیکن دیگر استقلال هم آنجا بودند.» 
این صحبت‌های خسرو با واکنش سپاهانی‌ها مواجه شده و حتی روزنامه منتسب به باشگاه تیتر اول خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشته: «خسرو جان! در آن سپاهان پرمهره بود و نبودت برای ما فرقی نداشت.»

حیدری در لیگ دهم با پیراهن سپاهان به میدان رفت و موفق شد با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر هم دست پیدا کند ولی بلافاصله به استقلال بازگشت و آخرین قهرمانی در لیگ برتر را با پیراهن آبی در لیگ دوازدهم تجربه کرد.

دیگر خبرها

  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن 
  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد