Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف ایران گفت: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان در ایران از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و هم‌اکنون ۱۲۸ هزار نمونه از سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان در بانک‌های خصوصی و حدود پنج هزار نمونه نیز در بانک‌های عمومی و دولتی در استان‌های مختلف کشور توسط مرکز رویان جهاد دانشگاهی ذخیره‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علاوه بر این مراکز خصوصی و دولتی، حدود سه هزار نمونه سلول‌های بنیادی خون بند ناف در بیمارستان شریعتی تهران و چهار هزار نمونه دیگر نیز در سازمان انتقال خون ذخیره‌سازی شده است.

دکتر ضرابی همچنین گفت: در ۳۱ استان در داخل ایران و در ۲ شهر اربیل عراق و مسقط عمان دفتر دریافت و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف توسط مرکز رویان ایران راه‌اندازی شده است.

او روند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در کشور را رو به رشد خواند و افزود: ایران جزو پنج کشور برتر در تهیه، ذخیره‌سازی و استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان در جهان به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان، ایران را دارای بزرگترین بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف در منطقه خاورمیانه اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر نمونه‌های داخلی، تعدادی از نمونه‌های سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان از کشورهای ترکیه، رومانی، عراق، عمان، امارات متحده عربی و انگلستان نیز در بانک‌های خون ایران ذخیره سازی شده است.

او خواستار توسعه و سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خون بند ناف در سطح کشور شد و افزود: ۱۳ مرکز در استان‌های مختلف تاسیس شده ولی عملا پیوند در آنها انجام نمی‌شود.

دکتر ضرابی بیان کرد: برای ذخیره‌سازی خون بند ناف در مراکز رویان اقدامات ثبت نام از هفته ۳۶ بارداری از طریق ثبت‌نام در سامانه مرکز رویان آغاز شده و با دریافت ۳۷ میلیون ریال هزینه اولیه و یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال هزینه نگهداری سالیانه، سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان متولد شده برای استفاده در موارد مورد نیاز درمان بیماری های خاص نگهداری می‌شود.

او بزرگترین طرح تحقیقاتی مرکز رویان را درمان بیماران فلج مغزی اطفال از طریق سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان اعلام کرد و گفت: برای این کار تاکنون درمان ۱۵۰ کودک چهار تا ۱۴ ساله آغاز شده و مرحله اول درمان آنها به اتمام رسیده و مرحله دوم درمان نیز شروع شده و نتیجه کار هم موجب بهبود توانمندی این بیماران شده است.

او همچنین خواستار ایجاد پالایشگاه محصولات زایمانی در کشور شد و اظهار کرد: این کار به رغم این که هزینه زیادی دارد، ولی راه‌اندازی آن به خصوص در استفاده از پرده‌های جنینی می‌تواند در درمان برخی بیماران از جمله در زخم‌پوشی ناشی از سوانح سوختگی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف ایران افزود: خون بند ناف نوزادان به میزان ۸۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر بلافاصله بعد از تولد نوزادان دریافت شده و در داخل مخازن محتوی نیتروژن مایع و در دمای منهای ۱۹۶ درجه ذخیره سازی شده و امکان نگهداری ۲۰ تا ۲۵ سال را دارد.

او ادامه داد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری به خصوص بیماری‌های خونی از جمله تالاسمی، سرطان‌های خون، نقص سیستم ایمنی و کم‌خونی‌های مادرزادی را دارد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز رویان جهاد دانشگاهی سازمان انتقال خون سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره سازی شده مرکز رویان هزار نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: چنانچه راهکاری برای ذخیره و انجماد مرغ در استان وجود داشته باشد آمادگی داریم مرغ مازاد مصرف را خریداری و ذخیره کنیم.

سیدعماد شاهرخی  امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در جلسه امنیت غذایی که با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: در سردخانه پشتیبانی اموردام ذخیره‌سازی مرغ انجام شده و هر شب نیز ۶۰ تن ذخیره می‌کنیم.

وی گفت: مشکلی که در استان وجود دارد این است که فقط چهار تا از کشتارگاه‌های استان تونل انجماد دارند و ظرفیت آنها ۶۰ تا ۷۰ تن است و مابقی کشتارگاه‌ها نیز فاقد ظرفیت بیشتر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  بیان کرد: مشکلی که وجود دارد فقط در خصوص مرغی است که توسط کشتارگاه خرید و به بازار عرضه می شود و آن بخش از کشتار درست است قیمت آن مقداری پایین‌تر است و آن هم به خاطر توافقی است که بین مرغداران با کشتارگاها صورت می‌گیرد و اگر راهکاری برای انجمادش وجود داشته باشد آمادگی داریم که مرغ مازاد را خریداری و ذخیره کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی