Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنر فرش ایرانی، واژه‌ای که تک به تک در تار و پود فرهنگ ایران ریشه دارد و همواره باعث افتخار ایرانیان و زبان‌زد همه جهان است. بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ و هنر ایران که با وجود تمام تحمیل‌ها و تصرفات، نسل به نسل ادامه پیدا کرده و به شکل امروزی درآمده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سرای ابریشم، درگذشته اکثر خانه‌ها با فرش‌های دست‌باف مزین می‌شد؛ اما در گذر زمان، با افزایش هزینه خرید فرش دست‌بافت برای همه اقشار جامعه و از سوی دیگر پیشرفت ماشین‌آلات صنعتی، مردم به سمت استفاده از فرش‌های ماشینی روی آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همنشینی مدرنیته و سنت در فرش وینتیج یا کهنه‌نما

با شروع قرن بیستم و رویارویی انسان با مدرنیته، هنر پست‌ مدرن شکوفا شد و به کمک ما آمد. هنر پست مدرن با نگاهی دوستانه شروع به همنشینی مدرنیته و سنت کرد و با بهره‌گیری از گذشته و تلفیق آن با هنر مدرن، سعی بر آشتی این دو داشت و از سوی تمام جوامع با استقبال فراوانی روبه‌رو شد.

فرش وینتیج یا کهنه‌نما نیز در پایان جنگ جهانی در اروپا، به دنباله همین تفکر پا به عرصه ظهور گذاشت. وینتیج در اصطلاح به معنای کهنه است. به همین جهت به فرشی که نشانه‌ای از کهنگی و رنگ رفتگی در آن پدیدار باشد؛ فرش وینتیج گفته می‌شود و این به معنای کهنه بودن فرش نیست.

در واقع درگذشته و بین علاقه‌مندان به هنر فرش ‌بافی، فرش‌های دستبافی که به‌اصطلاح بسیار پاخورده و رنگ و رو رفته بود؛ ارزش بسیار بالایی داشت؛ اما از آنجایی‌ که امروزه خرید چنین فرشی از عهده بسیاری از مردم برنمی‌آید؛ فرش وینتیج قادر است که همان حس و حال را منتقل کند.

کاربرد فرش وینتیج یا کهنه‌نما

کاربرد فرش وینتیج جهت استفاده در خانه افرادی که به دنبال تلفیق هنر مدرن و سنت هستند؛ بسیار مناسب است. این فرش ها علاوه بر اینکه نقوش قدیمی و کهنه دارند؛ دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و به‌خوبی به دلیل طیف گسترده رنگی با همه وسایل هم‌خوانی پیدا می‌کنند. این فرش‌ها برخلاف فرش‌های دست باف، وزن زیادی ندارند و به‌راحتی قابل شستشو هستند.

خرید حضوری و غیرحضوری از سرای ابریشم

سرای ابریشم مجموعه‌ای بسیار کم‌نظیر جهت خرید فرش وینتیج یا کهنه‌نما است. این مجموعه با فعالیت در ۲ شعبه، خدماتی از قبیل مشاوره و دکوراسیون خانه را به شما ارائه می‌دهد.

اگر جهت تغییر دکوراسیون خانه خود با مشکل روبرو هستید؛ این مجموعه با تجربه کافی و توجه به سلیقه شما و مبانی طراحی دکوراسیون در تحقق رویای ذهنی شما بسیار کمک‌کننده است.

اگر فرش خانه شما کهنه‌ شده یا می‌خواهید که آن را با دیگر وسایل خانه هماهنگ کنید؛ این مجموعه با ارائه طرحی تحت عنوان تعویض فرش نو با فرش کهنه، شما را در انتخاب فرش جدید و تعویض آن یاری می‌کند.

سایت سرای ابریشم با ایجاد امکانات بسیاری جهت دستیابی به فرش موردنظر و همچنین فیلترهایی بر اساس بودجه، طرح و رنگ، اندازه و شکل کلی فرش تعبیه کرده است. همچنین قادر هستید که با درگاه این سایت خرید اینترنتی فرش وینتیج یا کهنه‌نما را انجام دهید.

همچنین صفحات اینستاگرام سرای ابریشم و سرای ابریشم ۲، برای ارتباط و پاسخگویی سریع به سوالات شما، مشاهده نمونه طرح‌ها و توضیحات آموزشی مرتبط همواره در دسترس شماست.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرای ابریشم فرش سرای ابریشم فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.

همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899010

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود