Web Analytics Made Easy - Statcounter

حداقل ۵۰ نفر از معترضانی که با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس رژیم صهیونیستی که برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان مقابل اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در قدس اشغالی، با آنها درگیر شد، از بازداشت حداقل ۵۰ معترض خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، پلیس مدعی است تظاهرات‌کنندگان نه تنها آرامش عمومی را برهم زده بوده و اعمال خرابکارانه انجام می‌دادند، بلکه قصد داشتند با درگیری راه خود را به داخل اقامتگاه نتانیاهو باز کنند.

این در حالی است که سازمان‌دهندگان اعتراضات مقابل اقامتگاه نتانیاهو تاکید می‌کنند این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده و این پلیس است که با حمله به معترضان، فضا را متشنج کرده و کار را به خشونت کشانده است.

به نوشته هاآرتص، ۵۰ معترض بازداشتی امروز (چهارشنبه) به دادگاه قدس اشغالی برده شده و برای حداقل ۸ نفر از آنها پرونده کیفری تشکیل شد.

 

 

این در حالی است که تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از حمله پلیس صهیونیستی به معترضان، رفتار خشن آنها و استفاده از ابزارهایی مانند پمپ‌های آب‌پاش و باتون را نشان می‌دهد.

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که ساکنان شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و تقابل وی با دستگاه قضایی در پرونده‌های فساد نشان می‌دهند.

روز دوشنبه نیز پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به معترضانی که مقابل اقامتگاه نتانیاهو تجمع و تحصن کرده بودند، سعی کرد آنها را متفرق و محل را پاکسازی کند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات ضد نتانیاهو مقابل اقامتگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس ضد شورش هلند از بولدوزر برای برچیدن چادرها و موانعی استفاده کرد که توسط معترضان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه آمستردام ایجاد شده بود.

به گزارش ایسنا، در جریان دخالت پلیس ضد شورش هلند برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آمستردام، ۱۲۵ فعال دستگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می دادند. وزیر آموزش هلند نیز گفت که بابت وقوع چنین اعتراضاتی در دانشگاه ناراحت است!

پلیس ضد شورش هلند همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی شد که این اقدامات برای برقراری نظم لازم است چون اعتراضات به سمت خشونت کشیده می‌شد.

تصویری در رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر شده که نشان می دهد پلیس ضد شورش هلند از یک بولدوزر برای برچیدن چادرها و موانعی که معترضان حامی فلسطین ایجاد کرده بودند، استفاده کرده و افسران از باتوم و سپر برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اعتراض به این شکل وضعیت بسیار ناامنی ایجاد کرد که بخشی از آن به دلیل موانعی بود که از ورود نیروهای اورژانس به محل جلوگیری می‌کرد.»

یکی از دانشگاهیان نیز گفت، در حالی که آنها در طول روز از اعتراضات حمایت می‌کردند، نمی‌توانستند به دانشجویان اجازه دهند در طول شب نیز همین کار را انجام دهند. این معترضان همچنین خواستار پایان دادن به روابط دانشگاهی با رژیم صهیونیستی بودند.

دانشجویان آمستردام پس از گسترش اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا به شهرهای اروپا، تظاهرات را آغاز کردند.

علی‌رغم موافقت حماس با آتش‌بس در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به یورش‌های خود ادامه می‌دهند. دانشجویان جهان هم اعتراضات ضد صهیونیستی خود را متوقف نکرده و خواستار قطع روابط دانشگاه‌های خود با رژیم صهیونیستی هستند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد+ فیلم
  • پلیس فرانسه با ضرب‌وشتم و گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد
  • حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۴ کودک در بمباران بامدادی رفح
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا