Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت از صاحبان قلم دعوت کرد تا آثار خود را با موضوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ برای بررسی، انتخاب و تولید در اختیار این مؤسسه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سال ۱۳۹۹، مصادف با یکصدمین سال کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ است. کودتایی که دولت انگلیس توانست با حمایت از رضاخان و جمعی از روشنفکران غرب‌گرا، رژیم پهلوی را در ایران مستقر ساخته و سرنوشت ملت، منافع و مصالح کشور را از این طریق، همچنان در اختیار خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مؤسسه از تمام صاحبان قلم چه در حوزه ادبیات داستانی و چه در حوزه پژوهشی برای سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال دعوت می‌کند تا آثار خود را برای بررسی، انتخاب و تولید در اختیار مؤسسه قرار دهند. موضوعاتی که در زیر طرح می‌شود می‌تواند از طرف علاقه‌مندان در قالب رمان، نقد، پژوهش و داستان مستند با مؤسسه قرارداد شده و به تولید آن بپردازند. حداکثر زمان جهت دریافت تولیدات پایان پاییز سال جاری است تا امکان نشر آن در اسفند ۱۳۹۹ فراهم شود.

برخورد تجدّد آمرانه رضاشاه با مطبوعات و روزنامه‌ها (اعم از طرفدار و مخالف).
رفتار نوگرایی تحمیلی رضاشاه با نویسندگان و روشنفکران (اعم از وابسته و مستقل).
وضعیت نهادهای امنیتی همچون نظمیه و پرونده‌سازی‌ها و محاکمات آن دوره.
مسائل فرهنگی و اقداماتی چون فرهنگستان زبان، هزاره فردوسی، کانون پروش فکری و سوگیری این اقدامات.
نحوه برخورد با حقوق اجتماعی و آزادی‌های قانونی مردم در اقداماتی مانند تغییر لباس ملی، محدودیت لباس روحانیت، کشف‌ حجاب و مانند آنها.
تصرّف زمین‌ها و املاک مردم و شکایات بی‌سرانجام آنها و تبعید و کوچ اجباری صاحبان املاک.
برخورد با عشایر و ایلات و محدودسازی و کوچ اجباری آنان.
برخورد رضاخان با وزرا و نخست وزیران، دخالت گسترده در انتخابات مجلس، بی‌اعتنایی به مجلس و قوانین و قانون اساسی و خودکامگی در تمامی امور.
خصوصیات و شخصیت رضاخان از ابعاد اعتقادی، رفتاری، مدیریتی، سیاسی، نظامی، فرهنگی.

گفتنی است علاقه‌مندان برای هماهنگی و ارسال چارچوب پژوهش‌ها و موضوعات مورد علاقه با تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱ و ۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ می‌توانند تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم پهلوی قدر ولایت ادبیات داستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت

سرلشکر جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله با حمایت از «طرح نور»، تأکید کرد: در همهٔ ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی امکان اشتباه وجود دارد، با تذکر رهبر انقلاب اشتباهات «طرح نور» رفع می‌شود نه اینکه کل طرح زیر سوال برود، بنابراین وظیفهٔ همه است که از این کار حمایت بکنند. منبع: فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سرلشکر جعفری با تایید تذکر رهبری به مسئولان درباره حجاب، تاکید کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در بخشی از فیلمی که فارس منتشر کرده، در خصوص طرح نور گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است