Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@23:18:25 GMT

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۲۴۲۶

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود. ناطقان: آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، این آمار با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


    

مبتلایان فوت‌شدگان بهبودیافتگان ۱۳,۴۸۷,۸۹۴ ۵۸۱,۹۸۱ ۷,۸۷۸,۷۵۸

  

 کشورهای دارای بالاترین آمار کرونا 
آمریکا ابتلا فوت ۳,۵۴۶,۲۷۸ ۱۳۹,۱۶۲ بهبود یافتگان ۱,۶۰۰,۹۱۰ برزیل ابتلا فوت ۱,۹۳۱,۲۰۴ ۷۴,۲۶۲ بهبود یافتگان ۱,۲۱۳,۵۱۲ هند ابتلا فوت ۹۳۹,۱۹۲ ۲۴,۳۲۷ بهبودیافتگان ۵۹۳,۱۹۸ روسیه ابتلا فوت ۷۴۶,۳۶۹ ۱۱,۷۷۰ بهبودیافتگان ۵۲۳,۲۴۹ پرو ابتلا فوت ۳۳۳,۸۶۷ ۱۲,۲۲۹ بهبود یافتگان ۲۲۳,۲۶۱ شیلی ابتلا فوت ۳۱۹,۴۹۳ ۷,۰۶۹ بهبود یافتگان ۲۸۹,۲۲۰ مکزیک ابتلا فوت ۳۱۱,۴۸۶ ۳۶,۳۲۷ بهبود یافتگان ۱۹۳,۹۷۶ اسپانیا ابتلا فوت ۳۰۳,۶۹۹ ۲۸,۴۰۹ بهبود یافتگان - آفریقای جنوبی ابتلا فوت ۲۹۸,۲۹۲ ۴,۳۴۶ بهبود یافتگان ۱۴۶,۲۷۹ انگلستان ابتلا فوت ۲۹۱,۳۷۳ ۴۴,۹۶۸ بهبود یافتگان -  اروپا و آمریــکا 
نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان ایتالیا ۲۴۳,۳۴۴ ۳۴,۹۸۴ ۱۹۵,۴۴۱ آلمان ۲۰۰,۷۶۶ ۹,۱۴۴ ۱۸۵,۵۰۰ فرانسه ۱۷۲,۳۷۷ ۳۰,۰۲۹ ۷۸,۵۹۷ کانادا ۱۰۸,۴۸۶ ۸,۷۹۸ ۷۲,۱۷۰ بلژیک ۶۲,۸۷۲ ۹,۷۸۸ ۱۷,۲۴۲ هلند ۵۱,۱۴۶ ۶,۱۳۵ - اکوادور ۶۹,۵۷۰ ۵,۱۳۰ ۳۰,۴۸۴ سوئد ۷۶,۰۰۱ ۵,۵۴۵ - سوئیس ۳۳,۱۴۸ ۱,۹۶۸ ۲۹,۶۰۰ پرتغال ۴۷,۰۵۱ ۱,۶۶۸ ۳۱,۵۵۰ ایرلند ۲۵,۶۷۰ ۱,۷۴۶ ۲۳,۳۶۴ رومانی ۳۴,۲۲۶ ۱,۹۵۲ ۲۲,۰۴۹ اتریش ۱۹,۱۵۴ ۷۱۰ ۱۷,۱۷۵ آرژانتین ۱۰۶,۹۱۰ ۱,۹۶۸ ۴۵,۴۶۷ نروژ ۹,۰۰۱ ۲۵۳ ۸,۱۳۸ کوبا ۲,۴۳۲ ۸۷ ۲,۲۷۵

  

  خاورمیانه و آفریقا 
نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان ایران ۲۶۴،۵۶۱ ۱۳،۴۱۰ ۲۲۷،۵۶۱ ترکیه ۲۱۴,۹۹۳ ۵,۴۰۲ ۱۹۶,۷۲۰ عربستان سعودی ۲۳۷,۸۰۳ ۲,۲۸۳ ۱۷۷,۵۶۰ قطر ۱۰۴,۵۳۳ ۱۵۰ ۱۰۱,۱۶۰ امارات ۵۵,۵۷۳ ۳۳۵ ۴۶,۰۲۵ کویت ۵۶,۱۷۴ ۳۹۶ ۴۶,۱۶۱ مصر ۸۳,۹۳۰ ۴,۰۰۸ ۲۵,۵۴۴ فلسطین اشغالی ۴۲,۸۱۳ ۳۷۵ ۱۹,۷۳۴ بحرین ۳۴,۰۷۸ ۱۱۴ ۲۹,۷۵۳ نیجریه ۳۳,۶۱۶ ۷۵۴ ۱۳,۷۹۲ عمان ۶۱,۲۴۷ ۲۸۱ ۳۹,۰۳۸ عراق ۸۱,۷۵۷ ۳,۳۴۵ ۵۰,۷۸۲ سودان ۱۰,۴۱۷ ۶۵۹ ۵,۵۷۹ لبنان  ۲,۴۵۱ ۳۷ ۱,۴۵۲ تونس ۱,۳۰۶ ۵۰ ۱,۰۸۷ فلسطین ۶,۷۶۴ ۴۴ ۱,۰۸۴ یمن ۱,۵۱۶ ۴۲۹ ۶۸۵ سوریه ۴۳۹ ۲۱ ۱۳۸ لیبی ۱,۵۶۳ ۴۲ ۳۷۰

  

 آسیا و اقیانوسیه 
نام کشور ابتلا فوت شدگان بهبود یافتگان پاکستان ۲۵۵,۷۶۹ ۵,۳۸۶ ۱۷۲,۸۱۰ بنگلادش ۱۹۳,۵۹۰ ۲,۴۵۷ ۱۰۵,۵۲۳ چین ۸۳,۶۱۱ ۴,۶۳۴ ۷۸,۶۷۴ سنگاپور ۴۶,۸۷۸ ۲۶ ۴۲,۷۳۷ اندونزی ۸۰,۰۹۴ ۳,۷۹۷ ۳۹,۰۵۰ ژاپن ۲۲,۲۲۰ ۹۸۲ ۱۸,۲۸۲ فیلیپین ۵۸,۸۵۰ ۱,۶۱۴ ۲۰,۹۷۶ افغانستان ۳۴,۹۹۴ ۱,۰۹۴ ۲۲,۴۵۶ کره‌جنوبی ۱۳,۵۵۱ ۲۸۹ ۱۲,۳۴۸ قزاقستان ۶۳,۵۱۴ ۳۷۵ ۳۸,۰۰۸ مالزی ۸,۷۳۴ ۱۲۲ ۸,۵۲۶ استرالیا ۱۰,۴۸۷ ۱۰۸ ۷,۹۲۸ جمهوری آذربایجان ۲۵,۱۱۳ ۳۱۹ ۱۶,۱۵۰ تایلند ۳,۲۳۲ ۵۸ ۳,۰۹۲

                       







 اخبار خاص کرونا و پیامدهای آن

** ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

** «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

** « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علت شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‎شود.

**«شارل میشل» رییس شورای اروپا و «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا دراعتراض به تصمیم ترامپ برای جلوگیری از ورود مسافر از اروپا به ایالات متحده با صدور بیانیه ای مشترک ، این تصمیم را « یکجانبه و بدون مشورت» توصیف و تاکید کردند که کرونا یک «بحران جهانی است که به هیچ قاره‌ای محدود نیست و مقابله با آن مستلزم همکاری است، نه اقدام یکجانبه.»

** «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:تحریم‌های آمریکا بر تجارت قانونی و  پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

**خانم «کریستالیناگئورگیوا» رئیس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای رسمی به طور صریح اعلام کرد که جامعه بین الملل از صندوق بین المللی پول خواسته تا با ابزارهای مالی خود به کمک کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا بشتابد و پشتیبانی ها را در قالب کمک های مالی اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار اعطا کند.

** «عبدالناصر همتی» ییس کل بانک مرکزی پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ۹۸ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که در نامه ای به رئیس صندوق بین المللی پول تاکید کردم که براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء، از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورمان و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از«تسهیلات تأمین مالی سریع، RFI » در حدود ۵ میلیارد دلار می باشیم و امیدوارم صندوق به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند.

** دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سرانجام مجبور شد در آمریکا به دلیل شیوع گسترده کرونا اعلام وضعیت اضطراری کند و خود آزمایش ابتلای به کرونا دهد که البته پزشک او در نامه تایید کرد که نتیجه منفی بوده است.

** با گسترش شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا سازمان بهداشت جهانی بعداز فروکش بحران در چین اعلام کرد که اروپا به کانون بحران کرونا تبدیل شده است.

** ترامپ بعداز اعلام سازمان بهداشت جهانی سفر شهروندان اروپایی به آمریکا را برای مدت ۳۰ روز ممنوع اعلام کرد که این اقدام او واکنش متقابل اروپایی ها را بدنبال داشت.

** رسانه های آمریکایی اعلام کردند که محققان این کشور نخستین واکسن کرونا را بر روی نمونه انسانی آزمایش کردند.

** چهاردهم فروردین ماه ۱۳۹۹ در سراسر جهان آمار ابتلای به کرونا از مرز یک میلیون تن، آمار فوت شدگان از مرز ۵۰ هزار تن و آمار بهبود یافتگان از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت در حالی که آمریکا در صدر قرار دارد.

** سازمان جهانی بهداشت ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد قرنطینه کامل کشورها ممکن است موضوعی مربوط به گذشته نباشد. شمار مبتلایان با کرونا در حال افزایش است و بیش از ۱۲ میلیون نفر اکنون در سراسر جهان مبتلا شده اند که بیش از دو برابر مبتلایانی است که در ۶ هفته پیش ابتلای آنها به طور قطعی به کرونا مبتلا شده بودند. منبع: ایرنا برچسب ها: ابتلا ، کرونا ، جهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ابتلا کرونا جهان سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا فوت شدگان بهبود بهبود یافتگان ۱ سراسر جهان ابتلا فوت ۳ گزارش ها همه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان نخستین بار کی سرما خورد؟

ایتنا - انسان خردمند (هومو ساپینس) چه زمانی در تاریخ برای اولین بار سرما خورد؟
پاسخ به این سوال دشوار است؛ تا حدی به این دلیل که از میان ویروس‌های متعددی که باعث سرماخوردگی می‌شوند، تنها تعداد کمی از آن‌ها در بقایای به‌جا مانده از انسان‌ها کشف می‌شوند چرا که ویروس سرماخوردگی اغلب در بافت‌های نرم مانند ریه وجود دارد و کم‌تر در استخوان و دندان قابل ردیابی است. با این حال این امکان وجود دارد که برخی از اولین انسان‌های خردمند دست‌کم ۳۰۰ هزار سال پیش به سرماخوردگی مبتلا شده‌ باشند. 

«سرماخوردگی معمولی» یک اصطلاح کلی برای گروهی از عفونت‌‌های تنفسی است که افراد با سیستم ایمنی سالم، به صورت خفیف به آن‌ مبتلا می‌شوند. راینوویروس‌ها، کروناویروس‌ها و ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV/ ویروس پیوسته‌یاخته‌ای تنفسی) اغلب عوامل اصلی‌اند. البته این عوامل بیماری‌زا (پاتوژن‌ها) قبل از آنکه بین مردم شیوع پیدا کنند، احتمالا از سایر مهره‌داران به انسان منتقل شده‌اند.

جوئل ورتهایم، ویروس‌شناس تکاملی از دانشگاه کالیفرنیا به لایو‌ساینس گفت، باتوجه به زندگی انسان خردمند با حیوانات، قرار گرفتن بشر در معرض ویروس‌های جدید اجتناب‌ناپذیر بوده است.

معمولا زمانی که ویروس حیوانی به بدن انسان وارد می‌شود، قادر به ایجاد عفونت و آلودگی نیست، زیرا با میزبان جدید سازگار نیست، با این حال ویروس‌ها گاه برای جهش موفقیت‌آمیز و حتی انتشار بین انسان‌ها مجموعه‌ای از ژن‌های مناسب دارند؛ مانند ویروس‌هایی که در همه‌گیری کووید‌ــ۱۹ یا آنفلوانزای خوکی ظهور کردند.

البته دانشمندان درباره زمان اولین شیوع ویروس‌های سرماخوردگی نظرهای متفاوتی دارند. به عقیده برخی دانشمندان، این ویروس‌ها می‌توانند هم‌زمان با طلوع تمدن بشری یعنی پنج تا شش هزار سال قبل، از حیوانات به انسان‌ها منتقل شده‌ باشند؛ زمانی که انسان‌ها زندگی در مناطقی نزدیک به هم را آغاز کردند که عوامل بیماری‌زا به‌راحتی می‌توانستند بین آن‌ها گسترش یابند و هم‌زمان پرورش حیوانات حامل این ویروس‌ها را نیز آغاز کردند.

اما همه دانشمندان با این فرضیه موافق نیستند. فرانسوا بالوکس، زیست‌شناس دانشگاه کالج لندن، می‌گوید انسا‌ن‌های «شکارچی‌ــ‌گردآورنده» که کشاورزی نمی‌کردند یا دام پرورش نمی‌دادند هم می‌توانستند از طریق شکار در معرض این ویروس‌های حیوانی قرار بگیرند. انسان شکارچی‌ پیش از انسان خردمند وجود داشت و به نظر این زیست‌شناس، ویروس‌های سرماخوردگی مختلف در طول دوران تکامل انسان در زمان‌های مختلف پدیدار می‌شدند و از بین می‌رفتند.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم احتمالا یکی از رویدادهایی که به افزایش قابل‌توجه جذب عوامل بیماری‌زا در انسان منجر شد، پخش شدن آن‌ها در خارج آفریقا بود که طی آن احتمالا به ویروس‌های سرماخوردگی جدید مبتلا شدند. بقایای قدیمی‌ترین انسان‌ خردمندی که در خارج از آفریقا کشف شد، متعلق به ۲۱۰ هزار سال قبل بود.»

دانشمندان برای کشف پیدایش این ویروس سراغ حفاری‌های باستان‌شناسی رفتند. به گفته کارشناسان، ویروس‌های سرماخوردگی زیاد خوبی باقی نمی‌مانند. این ویروس‌ها به طور معمول در بافت‌های نرم مانند ریه که پس از مرگ از بین می‌روند، اثر باقی می‌گذارند و در بافت‌های مقاوم مانند استخوان و دندان یافت نمی‌شوند.

البته ژنوم‌های ویروسی در بقایای انسان‌های باستانی یافت شده‌اند اما فقط ویروس‌های مبتنی بر دی‌ان‌ای بوده‌اند نه ویروس‌های حاوی آران‌آی (RNA) اما محققان یک کروناویروس متعلق به قرن شانزدهم را در پالپ دندان یک اسکلت‌ انسان در فرانسه پیدا کردند. این آران‌ای با کروناویروس‌های شناخته‌شده امروزی متفاوت است و نشان می‌دهد که این عوامل بیماری‌زای تاریخی احتمالا یا از بین رفته‌اند یا بدون آنکه شناسایی شوند، تکامل یافته‌اند.

بالوکس می‌گوید: «احتمالا در آینده از ویروس‌هایی که کمتر از ۲۰۰ سال پیش با ما بودند، تصویر جمعی مناسب‌تری خواهیم داشت. این امر ردیابی تاریخچه ویروس‌ها در گذشته‌های دور را برای دانشمندان آسان‌تر می‌کند.»

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم