Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دیالمی، کارشناس حوزه بین الملل نفت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه گزارش معروف ماهیانه نفت از سازمان بین المللی انرژی IEA، آژانس اطلاعات انرژی آمریکا EIA و همچنین سازمان اوپک خیلی خوشبین هستند که بازار در سال ۲۰۲۱ میلادی رشد مثبت مصرف نفت را شاهد باشد، گفت: سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده بود منفی ۸ میلیو ن و ۱۵۰ هزار بشکه نفت در روز در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش مصرف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که طبق اعلام این سازمان در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز افزایش مصرف خواهیم داشت.

وی افزود: طبق اعلام اوپک که اخیراً اعلام شد در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد منفی ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز کاهش مصرف هستیم و سال آینده میلادی این رقم به مثبت ۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت که نهادهای بین المللی ارزیابی مثبتی از بازار آینده نفت دارند.

این کارشناس بین المللی حوزه نفت بیشترین میزان کاهش تولید نفت در ماه گذشته میلادی اوپک را مربوط عربستان با کاهش ۹۲۰ هزار بشکه در روز و عراق ۴۴۹ هزار بشکه در روز دانست و ادامه داد: تولید کنونی نفت اوپک ۲۲.۲۷۱ میلیون بشکه در روز است که نسبت به ماه قبل میلادی ۱.۸۹۳ میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

به گفته دیالمی عربستان در حال حاضر ۷ میلیون و ۵۵۷ هزار بشکه در روز و عراق ۳ میلیون و ۷۱۶ هزار بشکه تولید نفت می‌کند.به این ترتیب می‌توان گفت عراق تعهد ۹۰ درصدی به توافق اوپک پلاس برای کاهش توید داشته است. اما به نظر می‌رسد عربستان اقدام به کاهش بیشتر تولید خود نکند و حتی ممکن است شاهد افزایش تولید آن نیز باشیم چرا که ماه آگوست گرم است و نیاز نیروگاهی عربستان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره اینکه قیمت‌های نفت طی یک ماه گذشته به یک ثبات نسبی رسیده است، اظهار داشت: هرچند اخباری درباره شیوع موج دوم کرونا به گوش می‌رسد اما تسهیل محدودیت‌های تردد خوشبینی به افزایش مصرف نفت را افزایش داده است. همین امر شدت اخبار موج دوم شیوع کرونا را کاهش داده است.

این کارشناس حوزه بین الملل نفت با بیان اینکه رقم حدودی ۴۰ دلار برای هر بشکه چندان مورد تأیید اوپک پلاس نیست، گفت: اگر اوپک پلاس تمدید کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای در روز را انجام دهد، بازار این میزان را نیز می‌تواند هضم کند. اما اگر موج دوم شیوع کرونا فراگیر شده تا جایی که بازگشت به قرنطینه داشته باشیم انتظار کاهش قیمت را خواهیم داشت.

طبق گفته دیالمی خبر مثبت پیدا شدن واکسن کرونا می‌تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر بازار نفت داشته و تقاضا را افزایش می‌دهد.

کد خبر 4974633 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: تثبیت قیمت نفت اوپک پلاس ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت هزار بشکه در روز میلیون بشکه موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد