Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:56:38 GMT

تعطیلی مدارس گلستان در سال جدید تحصیلی محتمل است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۲۷۹۰

تعطیلی مدارس گلستان در سال جدید تحصیلی محتمل است

احسان گوهری راد امروز چهارشنبه در شورای اطلاع رسانی استان گلستان افزود: با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مسوولیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در شهرستانها بر عهده فرمانداران خواهد بود.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی پیش بینی برای هر اقدامی از جمله بازگشایی و فعالیت مدارس سخت است مثلا در حالیکه بر برگزاری آزمون سراسری مدارس تیزهوشان تاکید شده بود؛ امروز اعلام شد این آزمون (پس فردا جمعه) برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هرچند قرار است ۲۵ مرداد ماه آینده مانور بازگشایی مدارس گلستان برگزار شود اما اطمینان نداریم که شروع سال تحصیلی جدید در چه تاریخ و به چه صورت خواهد بود؟

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به دیگر چالش‌های نظام آموزشی ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: ۶ درصد دانش آموزان استان معادل حدود ۱۳ هزار نفر هیچ دسترسی به کلاس‌های مجازی ندارند مضافا اینکه ابزار و امکانات کافی در اختیار سایر دانش آموزان هم نیست.

گوهری راد با بیان اینکه دسترسی دانش آموزان گلستان به اینترنت پرسرعت کم است، افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز ۱۵ درصد مدارس استان ظرفیت اتصال به اینترنت پرسرعت را ندارند.

وی اظهار داشت: در صورت شیفتی شدن مدارس گلستان طی سال تحطیلی جدید؛ مشکلی از نظر فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی نداریم.

وی بیان داشت: دانش آموزان برخی مناطق کم برخوردار گرگان نظیر انجیراب و قلعه حسن هیچ دسترسی به اینترنت، گوشی، رایانه و حتی تلویزیون ندارند تا بتوانند از کلاس‌های راه دور استفاده کنند که در این رابطه کمک سایر دستگاههای اداری و مردم نیکوکار را نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: دانش آموزان شهرهای بندرگز و بندرترکمن در غرب استان به ترتیب با ۷۰ و ۶۳ درصد بیشترین دسترسی را به کلاس‌های راه دور از طریق شبکه شاد دارند و شهرستانهای رامیان با ۳۸ و مراوه تپه با ۳۵ درصد در شرق گلستان کمترین بهره‌مندی را دارند.

در این جلسه حجت الاسلام محسن کیایی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان بدون ذکر نام از کم کاری برخی فرمانداران استان در انجام وظایف محوله انتقاد کرد.

معاون سیاسی استاندار با رد این موضوع، گفت: فرمانداران استان بویژه در شرایط حساس کنونی تلاش و فعالیت شبانه روزی دارند هرچند ممکن است در هر جایی ایرادهایی وجود داشته باشد.

عبدالرضا چراغعلی افزود: هرچند اقدامات انجام شده کافی نیست ولی خوب است اخبار امیدبخش بیشتری به جامعه تزریق شود مثلا در شرایط کنونی سخت اقتصادی برای ۴۳۰ خانوار بی بضاعت در گلستان خانه بسیار ارزان ساخته و تحویل شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در گلستان به سبب شرایط ناشی از کرونا بصورت متمرکز برگزار و از تعدد برنامه‌ها پرهیز شود.

اعضای حاضر در جلسه بر برگزاری شایسته مراسم روز خبرنگار در استان گلستان تاکید کردند.

در این جلسه مدیرکل اطلاعات گلستان با طرح سوالی از معاون صدا و سیمای استان، بصورت تلویحی از غیبت مدیر صدا و سیما گلایه کرد.

از ابتدای برگزاری شورای اطلاع رسانی گلستان تاکنون مدیرکل صدا و سیمای استان در ۱۰ جلسه غیبت و فقط یک مورد را که میزبان بوده است؛ حضور داشت.

ماجرای آن جلسه این بود که چون مدیرکل صدا و سیمای گلستان در جلسه تخصیص اعتبار دستگاهش حضور نداشت؛ اعضای شورا تصمیم گرفتند در صدا و سیما حضور یافته و جلسه را همانجا برگزار کنند.

در آن یک جلسه نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار از سرجمع اعتبارات دستگاههای اجرایی گلستان به صدا و سیمای استان برای بیان عملکرد آنها اختصاص یافت.

برچسب‌ها مدارس صدا و سیما گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس صدا و سیما گلستان مدارس صدا و سیما گلستان دانش آموزان صدا و سیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه