Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هنرمند، مجسمه یک معترض به مساله سیاه‌پوستان را در شهر بریستول انگلیس به جای مجسمه سرنگون شده یک دلال برده قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک کوئین، هنرمند انگلیسی مجسمه‌ای از "جن رید"، معترضی سیاه‌پوست از جنبش "زندگی سیاه‌پوستان مهم است"‌ را به جای مجسمه سرنگون شده ادوارد کولستون، دلال برده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر از این معترض در حالی که بر روی یک تخته سنگ ایستاده بود و در اعتراضات شرکت داشت، عکسی گرفته شده بود و این هنرمند مجمسه‌ای با الهام از این تصویر ساخت. این مجسمه با نام "خیزش قدرت (جن رید)" پیش از صبح امروز (چهارشنبه) و بدون تایید از سوی مقام‌های شهری بریستول در محل نصب شد.

کولستون یک دلال برده قرن هفدهمی بود که سیاه‌پوستان آفریقایی بسیاری را به بردگی گرفت و به آمریکا برد. پول‌های او در ساخت مدارس و خیریه‌ها در بریستول خرج شد.

سرنگونی مجسمه او بخشی از انتقادها و خشم عمومی از نژادپرستی و برده‌داری است که در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس ایالات متحده آغاز شده است. مقام‌های شهری مجسمه کولستون را به خارج از این شهر برده و قرار است این مجسمه در موزه قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، به دنبال ثبت شکایت مردمی در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه لیزر پوست، تزریق ژل، بوتاکس‌ و ... با سوء استفاده از پروانه طبابت پزشک عمومی و در قالب مطب، از محل فوق بازدید به عمل آمد.

با توجه به ایجاد موسسه غیر مجاز و احراز تخلف شامل رویت تجهیزات، دارو و حضور بیمار، محل مطب پلمب شد.

همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • خواص جکوزی برای پوست
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • تجلیل از مردی که به تاریخ شفاهی رادیو مشهور است