Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس نظرسنجی «رویترز - ایپسوس» از هر سه شهروند آمریکا دو نفر تمایل دارند اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ مورد بررسی قر ار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  براساس همین نظرسنجی که در روزهای ۱۳ و ۱۴ ژوئیه (۲۳ و ۲۴ تیر ماه) برگزار شده، حدود نیمی از شهروندان ایالات متحده بر این باورند که علت خودداری ترامپ از انتشار اظهارنامه های مالیاتی، نگرانی از آسیب رسیدن به وجهه سیاسی خودش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که در پی صدور رای دیوان عالی ایالات متحده برگزار شد، نشان می دهد که بسیاری از آمریکائی ها همچنان نگران فعالیت های مالی ترامپ و تضاد منافع بالقوه و احتمالی در کسب و کار و فعالیت های تجاری خانواده او هستند.

براساس رای دیوان عالی ایالات متحده که چند روز پیش درباره پیشینه فعالیت های مالی ترامپ صادر شد، اسناد آنها احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) در اختیار دادستان های شهر نیویورک قرار خواهد گرفت.

رویترز می افزاید: ترامپ سال هاست که برخلاف سنت چند ۱۰ ساله شفافیت مالی افرادی که برای دستیابی به مقام ریاست جمهوری این کشور رقابت می کنند، از انتشار همگانی اسناد و صورت های مالیاتی فعالیت های مالی اش خودداری کرده است.

ترامپ که پیش از ورود به دنیای سیاست، دارای کسب و کار بوده و فعالیت تجاری می کرده است، بارها در باره تمایل همگانی به دسترسی به پرداخت های مالیاتی خود ابراز تردید کرده و گفته است که این اسناد به علت اینکه در حال حسابرسی است، منتشر نخواهد کرد.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۶ درصد بزرگسالان با این امر موافق هستند که ترامپ باید اسناد پرداخت مالیات خود را از سال های نخست فعالیت منتشر کند و ۶۸ درصد گفته اند که آمریکائیان حق دارند پیش از برگزاری انتخابات هبه اسناد مالی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری دسترسی داشته باشند.

حدود نیمی از پرسش شوندگان در این نظرسنجی، علت خودداری رئیس جمهوری کشورشان را از انتشار پیشینه پرداخت مالیات خود را احتمال دشوارتر شدن پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی دانسته اند. براساس این نظرسنجی ۲۶ درصد پرسش شوندگان بر این باور هستند که اظهارنامه های مالیاتی ترامپ، به زیان او و ۱۰ درصد نیز گفته اند که وی برای پنهان کردن زیان های مالی قابل توجه خود تلاش می کند. ۱۶ درصد دیگر نیز گفته اند که تصور می کرده اند که ترامپ مایل به این علت مایل به انتشار این اسناد نیست که اصلا مالیاتی نپرداخته است.

تنها هفت درصد نظرسنجی شوندگان بر این باورند که علت واقعی منتشر نشدن اسناد پرداخت مالیات ترامپ، در دست حسابرسی بودن آنان است.

این در حالیست که جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ، اسناد مربوط به فعالیت های مالی و پرداخت مالیات خود را در تارنمای مبارزات انتخاباتی خود منتشر کرده است. بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها در میان شهروندان ایالات متحده ثبت نام کرده برای رای دادن در حالی که چهار ماه(آبان) به برگزاری انتخابات سراسری باقی مانده، ترامپ تا ۱۰ درصد از بایدن عقب مانده است.

حدود ۴۰ درصد شهروندان آمریکا که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، گفتهاند که عملکرد کلی ترامپ را در این مقام تائید می کنند. این میزان در سال گذشته (۲۰۱۹) حتی هم زمان با استیضاح وی، همه گیری مرگبار بیماری کووید - ۱۹ و رکود اقتصادی ناشی از آن، ثابت باقی مانده است.

با مقایسه میزان محبوبیت ترامپ با سلف دمکرات او در همین هنگام از دوره ریاست جمهوری، می توان دریافت که محبوبیت باراک اوباما در میان رای دهندگان ثبت نام شده به نسبت میت رامنی رقیب جمهوری خواه وی، همواره رو به افزایش بوده است.

نظرسنجی رویترز ایپسوس به صورت برخط (آنلاین) در سراسر خاک ایالات متحده، در میان یک هزار و ۱۱۵ شهروند بزرگسال این کشور برگزار شده است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فعالیت های مالی پرداخت مالیات ایالات متحده ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت