Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخذ مالیات از خانه های خالی را در گشایش قفل مسکن و تعادل بخشی به قیمت اجاره بها موثر دانست.

به گزارش ایمنا، حسین گودرزی با ابراز خرسندی از تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی در بازار مسکن گشایش زیادی ایجاد و کاهش قیمت اجاره بها و پویایی اقتصادی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم با تصویب کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی گام مناسبی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم برداشت، افزود: اگر علاوه بر اجرای این قانون اقدامات حلقه‌ای و زنجیره‌ای دیگری را انجام دهیم می‌توان تا حدودی تعادل بخشی را ایجاد و قیمت‌های حبابی و کاذب را کنترل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی گامی موثر برای جلوگیری از فعالیت دلالان و سوداگران بازار  مسکن است، تصریح کرد: مافیا در به چالش کشیدن کشور و ایجاد بحران در حوزه مسکن نقش اساسی دارد و اگر مجلس هوشمندانه در این زمینه گام بردارد می‌تواند تعادل بخشی را در عرضه و تقاضای بازار مسکن ایجاد و  امید و آرامش را در جامعه رواج دهد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 433904

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مالیات مسکن کمیسیون اجتماعی مجلس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اخذ مالیات از خانه های خالی تعادل بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نابسامانی های بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌هایی قانونی را برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند. در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماه‌ها کار کارشناسی و بررسی در مجلس، مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.   محور‌های اصلی مصوبه مجلس در باره ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی به این شرح است:

دیگر خبرها

  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی