Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:05:55 GMT

۸۰۰ مسجد لرستان، میزبان طرح تلاوت نور

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۴۳۶۵

۸۰۰ مسجد لرستان، میزبان طرح تلاوت نور

ایسنا/لرستان مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی‌ـ هنری مساجد لرستان از اجرای طرح قرآنی تلاوت نور به میزبانی ۸۰۰ مسجد استان خبر داد.

محمد ابدالی‎پور ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد به طرح تلاوت نور اشاره کرد و افزود: این طرح با قرائت یک یا دو صفحه از قرآن‌ کریم در سطح مساجد و به‌صورت روزانه بعد از اقامه نماز جماعت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پایگاه‌های تلاوت نور نه‌تنها در مساجد و کانون‌ها بلکه در سایر مراکز دولتی، ادارات، حسینیه‌ها و تمام مراکزی که نماز جماعت اقامه می‌شود نیز می‎تواند اجرا شود.

ابدالی‌پور، ترغیب و تشویق نمازگزاران به فراگیری علوم قرآنی و گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را از اهداف اجرای طرح تلاوت نور ذکر کرد و گفت: طرح تلاوت نور تمام روزهای هفته ویژه بانوان و آقایان نمازگزار در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ مرکز تلاوت نور در مساجد استان فعال شده است، طرح «شکوفه‌های بهشت»، «خانه‌های نور» و «تفسیر روزانه قرآن‌کریم» را از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی برشمرد که به‌همت ستاد کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور و ستادهای استانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی‌ـ هنری مساجد لرستان با اشاره به شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا و اینکه اغلب برنامه‌های این کانون‌ها و برنامه‌های قرآنی در زمینه فضای مجازی ارائه می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر ۴۰۸ کانون فرهنگی- هنری مسجد در لرستان داریم که ۲۴ هزار و ۱۳۰ نفر عضو این کانون‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون مساجد طرح تلاوت نور کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری