Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@00:32:57 GMT

اطفای به موقع آتش سوزی انبار ابزار آلات

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۴۵۷۴

اطفای به موقع آتش سوزی انبار ابزار آلات

آتش سوزی در انبار ابزار آلات با تلاش آتش نشانان 4 ایستگاه مهار و خاموش شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، پس از اطلاع رسانی این حادثه توسط شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز آتش نشانان ایستگاه های 3، 6، 11 و 19 را به همراه گروه  اطفا حریق و خودروهای حامل دستگاه تنفسی بی درنگ به محل حادثه در خیابان قاآنی نو اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز که از دقایق اولیه در محل حادثه حضور داشت درباره چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه  بود که زیرزمین با کاربری انبار لوازم، طبقه همکف آن با کاربری فروش ابزار آلات و در طبقه اول  و دوم، دو واحد مسکونی وجود داشت.  در این حادثه حریق از زیرزمین این ساختمان( مملو از لوازم و ابزار الات) شروع شده وکاملاً شعله ور شده بود. قانع با اشاره به این که دود و حرارت به سرعت در حال گسترش بود و بیم محبوس شدن افراد در طبقات وجود داشت، افزود: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و پس از قطع برق و گاز ساختمان، بااستفاده از دستگاه تنفسی، درمیان دود و آتش و حرارت بسیار بالا در یک عملیات نفس گیر به داخل ساختمان نفوذ کردند و با بکارگیری چندین رشته لوله های آبدهی به مهار و خاموش کردن شعله های آتش پرداختند. رییس سازمان آتش نشانی شیرازخاطرنشان کرد: آتش سوزی در زیر زیرزمین، انبار نگهداری ابزارالات بود که با توجه به این موضوع گروه نجات همزمان با تجهیزات کامل، خود را به طبقات رساندند و به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که خوشبختانه افراد داخل ساختمان با توجه به ساعت آتش سوزی و اطلاع به موقع از ساختمان خارج شده بودند و سایر شهروندان و کسبه نیز با راهنمایی آتش نشانان، به محل امن خارج از محدوده حادثه هدایت شدند.  وی افزود: آتش نشانان پس از تلاش فراوان توانستند شعله های آتش را در کمترین زمان ممکن و پیش از سرایت به فروشگاه های همجوار و طبقات فوقانی مهار و خاموش نمایند. در پایان، تیم اطفا حریق با ایمن سازی کامل محل حادثه و اطمینان از نبود شعله و حرارت در ساختمان بوسیله فن های فشار قوی اقدام به تخلیه دود در طبقات کردند و محل را در حضور عوامل انتظامی تحویل مالک دادند. خوشبختانه با سرعت عمل آتش نشانان این حادثه هیچ مصدومی به دنبال نداشت. علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی انبار سازمان آتش نشانی آتش نشانان محل حادثه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در انبارهای منطقه شهرری مهار شد، مورد مصدومیت و تلفات جانی تاکنون نداشتیم.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات تکمیلی حادثه آتش سوزی اظهار کرد: دو انبار مسقف به وسعت ۵۰۰ متر در کنار یکدیگر میان چندین انبار دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: آتش شعله‌ور بود، وسعت ۱۰۰۰ متری در فضای باز وجود داشت، یکی از انبارها مملو از افشانه و اسپری بود، موادی که قابل اشتعال و انفجار است، سقف‌ها هم دچار آتش‌سوزی و آتش‌نشانان آتش را خاموش کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انبار کناری لوازم یدکی دوچرخه بود، بخش زیادی از آتش خاموش و تحت کنترل است، خطر سرایت به اطراف وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد مصدومان تصریح کرد: مورد مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری و ۱۰ کانتینر بزرگ در داخل حیاط بود یکی از آن‌ها چون در کنار انبار لوازم یدکی دوچرخه بود، آتش گرفت و خاموش از سرایت به دیگر کانتینرها جلوگیری شد.

کد خبر 747982

دیگر خبرها

  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز