Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب نصیری با اشاره به فیلم جنجالی بازیافت ماسک از سطح زباله گفت: تا این لحظه جز یک فیلم مورد دیگری مشاهده نشده است. در صحبت هایی که با اداره پسماند شهرداری نیز صورت گرفت، به نظر می رسد این اتفاق در فضاهای بی دفاع اطراف شهر تهران است و به نظر می رسد در مناطق 22 گانه شهرداری تهران نباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگاری برنا؛ طی روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد و حاکی از آن بود که کودکان کار با جمع آوری ماسک های استفاده شده از سطل های زباله، بار دیگر آن ها را به چرخه توزیع و مصرف باز می گردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری که این روزها زنگ خطر زباله گردی و کرونا را در تهران بیشتر به صدا درآورده است.

زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در این خصوص گفت: شهرداری به صورت جدی به دنبال تحقیق در رابطه با این موضوع است و تا این لحظه جز یک فیلم مورد دیگری مشاهده نشده است. در صحبت هایی که با اداره پسماند شهرداری نیز صورت گرفت، به نظر می رسد این اتفاق در فضاهای بی دفاع اطراف شهر تهران است و به نظر می رسد در مناطق 22 گانه شهرداری تهران نباشد.

او افزود: این فرایند یک اتفاق غیر رسمی و غیرقانونی است و قطعا مربوط به پیمانکاران شهرداری نیست و بازرسان شهرداری نیز بر این مقوله نظارت کامل دارند و اجازه رخ دادن چنین تخلفاتی را نمی دهند. هنوز مشخص نیست که این اتفاق فقط یک مورد بوده است و یا در محل های مختلف رقم خورده است و حتی از محل دقیق آن نیز اطلاعی در دست نیست.

نصیری با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در این زمینه اظهار کرد: در گذشته این مقوله در موارد دیگری نیز وجود داشت همانگونه که در برهه ای از زمان از مردم خواسته شد تا لیوان های یک بار مصرف خود را قبل از دور ریختن شکسته و سپس به سطل های زباله بیاندازند. امروزه نیز نیاز است تا این اتفاق در خصوص ماسک ها رقم بخورد و کمپین هایی که امروز نیز شروع به کار کرده اند کمکی شایان به این عرصه می کند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو با سواستفاده از وضیت فعلی جامعه به دنبال منافع خود هستند و در همین راستا سلامت مردم را به خطر می اندازند. باید به کمک رسانه ها و فعالین مدنی مانع وقوع چنین اتفاقاتی شد. از شهروندان نیز خواهش داریم اگر چنین مواردی را مشاهده کردند، مراتب را به سامانه 127 گزارش دهند و بلافاصله شهرداری در محل حاضر خواهد شد و موارد را بررسی می کند.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در خصوص همکاری با نیروی انتظامی در این خصوص گفت: در تمامی مناطق شهرداری تهران همکاری خوبی با نیروی انتظامی داریم اما به علت اینکه از محل وقوع تخلف اطلاعی نداشتیم، موارد به نیروی انتظامی گفته نشده است و شاید نیز سایر معاونت ها این همکاری را داشته اند و من در جریان آن نیستم. بسیاری از این قبیل محل ها که امروزه زباله گردی و کودکان کار نیز به آن سمت سوق پیدا کرده اند در محدوده شهرداری تهران نیستند و ما نمی توانیم در آن موارد دخالت کنیم و در سایر شهرستان های تهران قرار دارند.

نصیری در پایان گفت: بازرسی شهرداری تهران تمامی موارد تخلفی نظیر این را در محدوده مناطق 22 گانه مورد بررسی قرار می دهد. طبق بررسی های که من انجام دادم این اتفاق در شهر تهران رقم نخورده است اما این احتمال وجود دارد چنین موردی در تهران نیز تکرار شود به همین علت نظارت ها همچنان وجود دارد.

// انتهای پیام: ۳

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک زباله گردی شهرداری تهران نظر می رسد ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه 17 از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته، اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران در ادامه متذکر شد: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه جابه جایی آرادکوه محل فعلی دفن زباله امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت، چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت