Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه لرستان هنوز در معرض خطر کروناست گفت:متاسفانه لرستان جزء استان‌هایی است که اگرچه بیماری خیلی بالا نیست ولی میانسالان و جوان‌های زیادی در بیمارستان بستری‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، قاسم جان بابایی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهارداشت: برای سپاسگزاری از زحمات همه مدیران استان از جمله استاندار، امام جمعه، مسئولان شهرستانی، نمایندگان و همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان به لرستان آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث مقابله با ویروس کرونا لرستان واقعا جزء استان‌هایی بود که خیلی خوب مدیریت شد و نگذاشتند استان در شرایطی قرار بگیرد که عملا بحران بر سیستم ما حاکم شود و باید گفت تاکنون در این بحران مدیریت درستی اتفاق افتاده است و انشالله ادامه دارد چرا که مدیریت خوبی در استان در حال اتفاق است.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: استان لرستان در بحث ساخت‌ها کمبودهایی دارد البته مقداری از این کمبودها قدیمی است و باید اصلاح شود و با تمام افتخار می‌توانیم بگوییم وزارت بهداشت برای رفع کمبودها در کنار استان است.

وی بیان کرد: اولین چیزی که استان نیاز دارد توسعه تخت‌های ویژه است که در این راستا در مرحله اول حدود 38 تخت ویژه با تمام تجیهزات مرتبط  تکمیل می‌شود تاکنون نیز  حدود 20 تخت ویژه به استان وارد شده و تا چند روز دیگر  نیز 10 تخت دیگر وارد می‌شود و امیدواریم بتوانیم کمتر از دو هفته کل تجهیزات مربوط به تخت‌های ویژه را تکمیل کنیم.

جان بابایی گفت: در عین حال اگر استان لرستان باز هم به تخت ویژه نیاز داشته باشد و فضا ایجاد کند و اگر در شهرستان‌ها لازم باشد وزارت بهداشت حتما این کار را خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: برخی از شهرهای لرستان در بحث تجهیزات سرمایه‌ای مانند سی تی اسکن مشکل دارند که انشالله هفته بعد مشکل الشتر مشکل حل می‌شود، در شهرهای دیگر مانند ازنا سی تی اسکن قدیمی است که خرید این دستگاه در اینگونه شهرها در لیست وزارت بهداشت قرار دارند و تا چند ماه آینده در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت: مشکل کمبود پرستار بیمارستان‌های لرستان حل می‌شودموفقیت دانشمندان ایرانی در ترمیم بافت ریه بیماران کرونایی با سلول بنیادی / ‌درمان بیماران فلج مغزی آغاز شد140 نفر از اعضای کادر درمان در راه مقابله با کرونا شهید شدند

وی اظهارداشت: یکی دیگر از مشکلات استان لرستان مسئله سوختگی است که در این رابطه یک مرکز از قبل مطالعه شده وجود دارد که به نتیجه نرسیده است و انشالله وزارت بهداشت کمک می‌کند تا به نتیجه برسد.

جان بابایی با اشاره به اینکه بخش مربوط به قلب و عروق نیز باید ساماندهی شود افزود: در این قسمت نیز تجهیزات بیشتری باید وارد شود چون تجهیزات فعلی ناکافی است، البته آنژوگرافی دارند ولی آنژوگرافی دوم و دستگاه سی تی  آنژو جز لیست خرید وزارت بهداشت است که انشالله ارز تامین شود این دستگاه‌ها نیز در اختیار استان قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با نیروی انسانی بیمارستانها نیز عنوان کرد: کرونا ممکن است نیروی انسانی را خسته کند بر همین اساس برای شهریور ماه توزیع نیروی انسانی متخصص داریم و امیدواریم بتوانیم توجهی بیشتری به استان لرستان داشته باشیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم در شهرهایی که کمبود متخصص دارند حتما اصلاح و کمبود نیروی انسانی اعم از متخصص و سایر رده‌ها حل شود.

وی در رابطه با وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در لرستان نیز تصریح کرد: لرستان هنوز در معرض خطر است و با توجه به بازدیدهایی که از بیمارستان‌های استان داشتم در این استان هنوز مریض جوان داریم که بستری می‌شوند و افراد میانسال زیادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که متاسفانه برخی بد حال‌اند البته با تلاش همکاران پزشکمان نجات پیدا می‌کنند ولی واقعیت این است که وضعیت نشان می‌دهد برخی از افراد هنوز نسبت به این بیماری جدی نشدند و ساده انگاری دارند.

جان بابایی گفت: واقعا حتی فوت یکی از استان برای ما دردناک است چون اصلا فوت هیچ آدمی قابل جبران نیست و با این همه تلاشی که در استان انجام می‌شود حیف است که برخی از افراد با ساده انگاری نسبت به بیماری و خطر بودن نگاه ساده و بی‌تفاوتی دارند و سبب آسیب زدن به خود و خانواده‌شان شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه در استان موارد زیادی دیدیم که جوان‌ها بستری‌اند و لرستان جز استان‌هایی است که اگرچه بیماری خیلی بالا نیست ولی میانسالان و جوان‌های زیادی در بیمارستان بستری‌اند که باید  با همراهی مردم هرچه زودتر به نقطه صفر برسد.

انتهای پیام/642/ش

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات ویژه کرونایی تمدید شد جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا برگزار شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون درمان وزارت بهداشت زیادی در بیمارستان نیروی انسانی استان لرستان جان بابایی جوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت

روزنامه اعتماد جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای دارد. در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید.

با توجه به اینکه مادر یسنا نمی‌تواند فارسی صحبت کند یکی از افراد نزدیک به خانواده یسنا که تمایل ندارد نامش در گزارش منتشر شود به «اعتماد» می‌گوید: «پدر یسنا معلول است و نمی‌تواند راه برود. روز حادثه مادر یسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمین برده بود تا نخودفرنگی برداشت کنند. خواهر و برادر یسنا هم مشغول کار بودند. یسنا به مادرش می‌گوید که آب می‌خواهد.

مادر یسنا از همسایه‌شان یک لیوان آب می‌گیرد و به یسنا می‌دهد. بعد از این موضوع ناگهان یسنا گم می‌شود. مادرش تا نیم ساعت متوجه گم شدن یسنا نمی‌شود. بعد از نیم ساعت متوجه می‌شود و اهالی شروع به جست‌وجو برای یافتن یسنا می‌کنند. هر جا را می‌گشتیم یسنا نبود تا اینکه بعد از ۵ روز یک کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را در علفزار نزدیک جایی که مفقود شده بود، زنده پیدا کرد.»

 این فرد در ادامه می‌گوید: «دو، سه نفر در این رابطه بازداشت شدند، اما کارگری حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلی بود و وقتی متوجه شد خبر گم شدن یسنا منتشر شده از کلاله خارج که توسط پلیس دستگیر می‌شود. او قصد فروش یسنا را داشته است. غیر از این فرد یکی، دو نفر دیگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»

 این فرد در واکنش به این سوال «اعتماد» که با توجه به اینکه یسنا ربوده شده و در حال حاضر در بیمارستان کلاله بستری است آیا امکان آزار و اذیت یا تعرض از سوی متهمان وجود داشته، می‌گوید: «هیچ‌گونه آزار و اذیتی صورت نگرفته است. یسنا فقط از نظر روحی و جسمی تضعیف شده که فعلا باید در بیمارستان بستری باشد.»

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن