Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی نتایج مرحله نخست این واکسن با نام mRNA-1273 شب گذشته اعلام شد که این واکسن در مرحله سوم و نهایی آزمایش بالینی خود در تاریخ ۲۷ ژوئیه (شش مرداد) روی ۳۰ هزار داوطلب آزمایش خواهد شد.

داوطلبانی که در مرحله نخست دو دوز واکسن دریافت کرده بودند، داری سطح بالایی از پادتن بودند که از حد متوسط در افراد بهبود یافته مبتلا به کووید-۱۹ بالاتر نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مرحله نخست آزمایش بالینی این واکسن به طور تفصیلی در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

گرچه طبق نتایج این تحقیق در هیچ یک از داوطلبان عارضه جانبی جدی گزارش نشده است اما کمی بیش از نیمی از آن‌ها به این واکسن واکنش خفیف یا متوسط داشته‌اند. واکنش‌ها اغلب خود را به‌صورت خستگی، سردرد، لرز، درد عضلانی یا درد در محل تزریق نشان داده است. این عوارض بیشتر پس از تزریق دوز دوم در افرادی که بیشترین دوز از این واکسن را دریافت کردند مشاهده شد.

مدرنا نخستین شرکتی بود که آزمایش واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا را در ماه مارس (اواخر اسفند) ۶۶ روز پس از انتشار توالی ژنتیکی ویروس، روی انسان آزمایش کرد.

آنتونی فاوچی، از اعضای ارشد تیم مقابله با کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا در نخستین واکنش به نتایج این واکسن آن را خبری خوب توصیف کرد.

وی افزود: «اگر واکسن شما بتواند پاسخی همسان با عفونت طبیعی ایجاد کند، پس برنده است. به همین دلیل ما از نتایج بسیار خوشحالیم.»

سهام شرکت مدرنا پس از اعلام این نتایج ۱۵ درصد رشد کرد.

دولت ایالات متحده آمریکا حدود نیم میلیارد دلار برای ساخت واکسن به این شرکت کمک مالی کرده است.

در صورتیکه نتایج بعدی واکسن شرکت مدرنا نیز رضایت‌بخش باشد مجوز ساخت واکسن به این شرکت داده می‌شود.

فاز دوم این واکسن پیش از این در ماه مه گذشته روی ۶۰۰ نفر آزمایش شده بود اما هنوز نتایج این فاز منتشر نشده است.

مرحله نخست این آزمایش بالینی روی ۴۵ داوطلب بین ۱۸ تا ۵۵ ساله در سه گروه ۱۵ نفره در دو مرحله انجام شد که هر کدام از این گروه‌ها واکسن را در دوزهای ۲۵، ۱۰۰ یا ۲۵۰ میکروگرم دریافت کردند.

مرحله نخست آزمایش‌های بالینی این واکسن با هدف تعیین میزان تاثیرگذاری واکسن و همچنین بی‌خطر بودن آن انجام شد که به نظر می‌رسد به این دو هدف دست یافته است. هدف مرحله دوم که گروه بیشتری را در بر می گرفت درباره اثربخشی آن بود و مرحله سوم که تعداد داوطلبان آن ۳۰ هزار نفر است به طور تخصصی عوارض جانبی نادر و اثربخشی آن بررسی می‌شود.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن مدرنا مرحله نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها