Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با ابراز گلایه نسبت به ضعف استان در جذب سرمایه‌گذاران، گفت: گاهی اوقات حتی سرمایه‌گذاران بومی نیز در این استان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و وقتی از آنان علت را جویا می‌شویم، از عدم استقبال و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای طرح‌ها گلایه دارند.

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه که به منظور معرفی رئیس جدید سازمان صمت استان حاضر شده بودند با اشاره به جایگاه فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو رکن اصلی کشور و استان، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد یکی از بخش‌های اصلی که می‌تواند نقش فراوانی داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌ها و ادارات تابعه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان، تأکید کرد: علی رغم صرف بودجه‌های فراوان، از ظرفیت‌های این استان به‌درستی بهره‌برداری نشده است.

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر این که استان سیستان و بلوچستان غنی از سرمایه‌های رو و زیرزمینی است که تاکنون استحصال نشده، نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی را در این زمینه مؤثر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی باید تسهیل‌کننده امورات برای فعالیت بخش خصوصی باشند تا آنان بر روی ظرفیت‌های مختلف استان شامل معادن، مرزهای آبی و خاکی، بازارچه‌ها، ترانزیت، صنایع و غیره سرمایه‌گذاری کنند.

آیت‌الله محامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه سواحل مکران در جنوب استان، خاطرنشان کرد: پروژه‌ها چه کشوری و چه استانی باید به‌صورت عادلانه در تمام نقاط استان توزیع و پشتیبانی شوند.

وی با اشاره به این که با توجه به خشک‌سالی‌های پی‌درپی و نبود صنعت و عدم بهره‌گیری لازم از مرز و بازارچه‌های مرزی، متأسفانه مردم به شغل‌های کاذب سوق داده‌شده‌اند، عنوان داشت: پروژه‌های مختلف باید در استان اجرا شود تا شاهد اشتغال‌زایی بیشتری در استان باشیم و در کنار پروژه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، پروژه‌های زیربنایی را نیز به‌صورت هم‌زمان اجرا کنیم.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه مهدی اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف از این نشست را معرفی رئیس جدید سازمان صمت استان و بهره‌گیری از نکات نماینده ولی فقیه در استان در این خصوص عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که این اداره با مدیریت جدید، بتواند نقش مهمی در پیشرفت و رفع محرومیت‌های استان داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه زاهدان سيستان و بلوچستان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،تعدادی از شهروندان زاهدانی که ۱۴ سال قبل دویست میلیون ریال برای یک واحد ۷۵ متری در درمجتمع ۴۰ واحدی مهر شهر پرداخت کردندهمچنان بی سرپناهند واحدهاي مسکن نيمه کاره اي که پيگيري و مساعدت مسئولان را مي طلبد.
سرمایه گذاران در مجتمع خیران مسکن سازکه سال ۸۹ مبلغ بیست میلیون تومان پرداخت کردند می‌گویند که آن زمان این مبلغ معادل ۷۰ در صد از ارزش یک واحد ۷۵ متری بود وباتاخیرصورت گرفته وتورم موجود، ازدست رفته است.
شهروندان سرمایه گذار بااشاره به اینکه تاکنون به دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان بازرسی، استانداری وفرمانداری مراجعه ومطالبه خود را پیگیری کردندوبه نتیجه نرسیدند خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان ورفع این مشکل شدند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده