Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:20:22 GMT

دور تند کرونا در لارستان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۵۵۳۲

دور تند کرونا در لارستان

همزمان با اوج‌گیری کرونا در نقاط مختلف، سیر صعودی مبتلایان و مرگ‌ومیر این بیماری در استان فارس و لارستان نیز رخ نشان داده و انتظار می‌رود با تدبیر مسئولین و رعایت بیش‌ از پیش عمومی شاهد کنترل و توقف این ویروس منحوس باشیم.

به گزارش سرویس شهرستانهای خبرگزاری فارس از لارستان، متأسفانه روند افزایشی در میزان بروز بیماری کووید 19 از اواخر خرداد ماه به‌طور محسوس و با شیب افزایشی در لارستان به پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند هفته‌ای است که با بالا گرفتن آمار کرونایی‌ها، نام شهرستان‌های لارستان، جهرم، فسا و گراش در زمره شهرهای قرمز در وضعیت کرونایی شنیده می‌شود و این آمار در لارستان و گراش بیش از سایر نقاط خودنمایی می‌کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در این زمینه با توجه به آخرین وضعیت کرونا در لارستان گفت: وضعیت این بیماری در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش از طرف وزارت کشور و کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرمز اعلام‌ شده و اجرای دقیق محدودیت‌های اعمال‌ شده از سوی شهروندان و دستگاه‌های متولی و اجرایی در این زمینه لازم‌الاجرا است.
محمدحسین کریمی با تأکید بر اینکه مردم تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوند و از سفرهای غیرضروری و حضور در مراسم ، تجمع‌ها و گروه‌های چندنفره با جدیت پرهیز کنند، افزود: میانگین فوتی‌ها و شمار مبتلایان به این بیماری در لارستان بالا رفته و انتظار می‌رود که مردم خطر این بیماری مرموز و چموش را جدی بگیرند.
وی بابیان اینکه علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در لارستان در سایر شهرستان‌های خنج، اوز و بخش بیرم نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: با پیش‌بینی لازم ۱۸ تخت دیگر را به مجموع تخت‌های بیماران کرونایی در لارستان اضافه خواهیم کرد.

در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراکز خرید به مدت طولانی تعطیل می‌شود

روز یکشنبه 22 تیرماه، ثبت رکورد هشدارآمیز 5 فوتی در 24 ساعت در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز، باعث شد ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان لارستان با صدور یک اطلاعیه با تأکید بر اینکه افزایش قابل‌ توجه مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از آن، شهرستان را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داده به‌طوری‌که اعمال محدودیت‌های اخیر، متأسفانه موجب بهبودی وضعیت موجود نشده و در این راستا شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان و مبتلایان، به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستیم، تأکید شد؛ ادامه این روند موجب تکمیل ظرفیت‌های درمانی و خستگی بیش‌ از پیش کادر درمانی را فراهم و در صورت بی‌توجهی، ممکن است باعث بروز فاجعه انسانی و خسارت‌های جانی جبران‌ناپذیری شود.

در این اطلاعیه از مردم خواسته‌ شد تا ضمن رعایت همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی،‌ از حضور در مراکز پرجمعیت، بازار و خیابان مگر در موارد غیرضروری، به‌طور جدی خودداری و با ماندن در منازل، بیش از گذشته موضوع عدم برگزاری و شرکت در مراسم عروسی و عزا، کاهش ترددها و دید و بازدیدها و تجمع خانوادگی، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری را موردتوجه و عمل قرار دهند.
در پایان اطلاعیه ستاد کرونا لارستان آمده است؛ در صورتی‌ که این هشدارها و توصیه‌های مذکو جدی گرفته نشود و برخی افراد خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی و محدودیت‌های ایجاد شده نکنند، این ستاد ضمن نظارت بر روند اجرای موارد فوق، با اتخاذ تصمیمات و اعمال محدودیت‌های شدیدتری نسبت به تعطیلی همه مراکز، بازار و اصناف غیرضروری به مدت طولانی اقدام خواهد کرد.
به گزارش فارس، بنا بر آخرین آمار ارائه‌ شده، شمار مجموع جان‌باختگان در 4 شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز به ۴۶ نفر رسیده و تعداد موارد مثبت بستری در این لحظه ۳۱ مورد است. تعداد بهبودیافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز نیز یک هزار و 508 نفر اعلام‌ شده است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بیماری لارستان بیماران محمدحسین کریمی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وضعیت نارنجی به یزد

پس از باران‌های شدید هفته گذشته، اداره کل هواشناسی استان یزد برای آخر هفته برخی شهرستان‌های استان یزد وضعیت نارنجی اعلام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد در هفته گذشته همانند بسیاری از نقاط کشور، با بارش‌های بسیار شدید و سنگینی روبه‌رو بود و این بارش‌ها به وقوع سیلاب در نقاط مختلف یزد منجر شد.

پس از این هفته پر بارش، اداره کل هواشناسی استان یزد برای دو روز پایانی هفته جاری هم وضعیت نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق و باد اعلام کرده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان، از ابتدای پنجشنبه 13 اردیبهشت تا اوایل روز جمعه 14 اردیبهشت، در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مهریز، میبد و یزد وضعیت نارنجی خواهد بود.

نوع مخاطره اعلام شده از سوی هواشناسی استان یزد برای این دو روز در شهرستان‌های مذکور، بارش‌های رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

هواشناسی استان یزد اعلام کرده که اثرات این مخاطره شامل آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرر و همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهد بود.

بر این اساس توصیه شده که دستگاه‌های امدادی و اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با مخاطرات جوی را داشته باشند و کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها پاکسازی شود.

همچنین از عموم مردم خواسته شده که از سفرهای غیرضروری درون و برون استانی، کوهنوردی، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام‌ها به ویژه در مناطق مرتفع پرهیز کرده و ضمن استحکام سازه‌های موقت، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز