Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیاتی از نمایندگان سازمان جهانی بهداشت که به ترکمنستان سفر کرده بود، روز چهارشنبه در پایان سفر خود از دولت این کشور خواست که اقدام های  بهداشتی مانند شناسایی موارد مشکوک به ابتلا، قرنطینه و آزمایش آنان، رهگیری افراد در تماس با آن‌ها و درمان بیماران را انجام دهد.

ترکمنستان تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کووید۱۹ گزارش نکرده، اما سازمان جهانی بهداشت از این کشور آسیای مرکزی خواسته است طوری اقدام کند که گویی مواردی از ابتلا در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات سازمان جهانی بهداشت نبود موارد ابتلا در ترکمنستان را زیر سوال نبرد، اما تاکید کرد که این کشور باید هرگونه مشاهدات غیرطبیعی را گزارش کند.

ترکمنستان که در کنار کره شمالی و چند کشور کوچک جزیره‌ای عاری از ابتلا به کرونا است، این هفته ارتباطات ریلی میان استان‌ها را قطع، فروشگاه‌های بزرگ را تعطیل و تجمع ها را ممنوع اعلام کرد، اما در عین حالی شیوع کرونا را دلیل این اقدامات عنوان نکرد.

دولت ترکمنستان گفت که این اقدام ها  برای جلوگیری از «ویروس‌ها، غبار و دیگر مواد مضر است که توسط باد در منطقه منتشر می‌شود».

«نورمحمد امان‌نفس‌اف» وزیر بهداشت ترکمنستان که در کنفرانس مشترک با هیات نمایندگان سازمان جهانی بهداشت سخن می‌گفت، تاکید کرد که دولت این کشور نگران توده‌های هوایی تشکیل شده در محوطه فاجعه زیست‌محیطی در دریای خشکیده آرال است.

«رشید مردوف» معاون نخست‌وزیر ترکمنستان نیز گفت که دولت هواپیماهایی را برای ضدعفونی کردن هوا در برخی مناطق خاص اعزام کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ترکمنستان سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ترکمنستان سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا ترکمنستان سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است