Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس اتاق اصناف جیرفت گفت: پرداخت تسهیلات ناشی از خسارت کرونا به بازاریان، در حد یک بخشنامه بوده و تاکنون اجرا نشده است. 

"علی میرکهنوج" در گفت گو با ایسنا از عدم اجرایی شدن بخشنامه پرداخت تسهیلات ناشی از خسارت کرونا به بازاریان به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه پرداخت تسهیلات ناشی از خسارت کرونا به بازاریان فقط در قالب بخشنامه اعلامی بوده و تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی در این راستا پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرکهنوج با این توضیح که از اسفندماه سال قبل تاکنون درگیر کرونا هستیم، گفت: بازاریان بیشترین خسارت را متحمل شدند چون شیوع کرونا با پایان سال و شب عید همراه بود. 

 وی بازرسان اتاق اصناف را بازوی اجرایی مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا دانست و افزود: بازرسان اتاق اصناف در این مدت بیشترین همکاری را با ستاد مبارزه با کرونا داشتند و اکنون  سه نفر از آنها درگیر این بیماری شدند. 

 میرکهنوج با بیان نقش بی بدیل بازاریان در همه عرصه‌ ها افزود: بازار در همه دوران ها قبل از شکل گیری انقلاب و تاکنون یار، یاور و وفادار به انقلاب بوده است و اکنون ما از بابت گرانی و تورم کمرشکن گله مندیم و خواستار برخورد قانونی با متخلفانی هستیم که در این وضعیت سوء استفاده کردهاند. 

رییس اتاق اصناف جیرفت در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اینکه بازار طی این ۵ ماه کرونا تعطیل و نیمه تعطیل بوده است افزود: اگر همکاری بازاریان نسبت به تعطیلی صنوف و بازار نبود شاهد افزایش بی رویه مبتلایان به کرونا بودیم و دولت در این رابطه وعده پرداخت تسهیلات مبنی بر جبران خسارات کرونا را داده است.

 وی با ابراز تاسف از وعده بی عمل در پرداخت تسهیلات به بازاریان اظهار کرد: متاسفانه تاکنون هیچ گونه خدمات و تسهیلاتی به بازاریان جهت جبران ضرر و زیان ناشی از کرونا  پرداخت نشده و  اعلام این موضوع  فقط بخشنامه ای بوده و عملیاتی نشده است اگرچه پرداخت آن هم جبران خسارت نمی کند.

 میرکهنوج پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در بازار یادآور شد و گفت: تعداد قابل توجهی ماسک با همکاری اتحادیه های خیاطان مردانه و زنانه تولید و علاوه بر ماسک های اهدایی خیران در بین بازار و مردم توزیع شده است. 

 وی خواستار رعایت اجرای قانون در اتاق اصناف از سوی کمیسیون نظارت شد و افزود: ما از نظارت دقیق بر اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی استقبال می کنیم. 

رییس اتاق اصناف جیرفت با گلایه مندی از سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: سازمان صمت طی ۲ سال اخیر بیشتر در تقابل با اتاق اصناف حرکت کرده است و ما قانونی حرکت کردیم که اسناد آن موجود است. 

میرکهنوج همراهی سازمان صمت را در جنوب کرمان خواستار شد و گفت: از سازمان صمت جنوب می خواهیم که چوب لای چرخ اصناف نگذارد و به طور مثال برگزاری هر گونه نمایشگاه که متولی آن اتاق اصناف است را به افراد غیر واگذار نکنند. 

وی در ادامه از نحوه برگزاری نمایشگاه مبلمان سال گذشته انتقاد کرد و گفت: اتاق اصناف به دفعات درخواست خود را به سازمان صمت، کمیسیون نظارت و فرمانداری اعلام کرده و علی رغم پاسخگویی متولیان امر، موافقت شفاهی را دریافت کردیم که نمایشگاه مبلمان برگزار شد.

رییس اتاق اصناف جیرفت در ادامه گفت: ولی سازمان صمت از اتاق اصناف شکایت کرد و اگر برخورد انقلابی و دلسوزانه دادستان انقلابی شهرستان و همکاری بسیج اصناف نبود باید علی رغم مشکلات مالی اتاق اصناف خسارت هم پرداخت می کردیم. 

میرکهنوج به ارائه گزارشی از وضعیت بازرسی های صورت گرفته طی یکسال گذشته پرداخت و افزود: طی این مدت بیش از ۶۷۰۰ واحد صنفی بازرسی شده و تعداد ۳۵۰۰  مورد اخطار نسبت به صدور و تمدید پروانه کسب داده شده و تعداد ۱۳۰۰ واحد صنفی متخلف با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمپ شده است. 

وی افزود: طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۰۰ پرونده کسب صادر شده است.

رییس اتاق اصناف جیرفت با اشاره به نتایج بازرسی های صورت گرفته از صنوف گفت: طی بازرسی های صورت گرفته ۴۰۰ پرونده از واحدهای صنفی متخلف با مبلغ ۳ میلیارد ریال جریمه به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق اصناف جیرفت تسهيلات کروناویروس تسهیلات ناشی پرداخت تسهیلات سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند

یکی از مهم ترین اقداماتی که نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در بخش نوسازی بافت های فرسوده دارد پرداخت تسهیلات ساخت است که طبق آمارها متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده و همچنان روند کند پرداخت تسهیلات باعث شده مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بررسی های نشان می دهد که تنها یک بانک همچنان رکوددار پرداخت تسهیلات است و از سوی  دیگر عدم همکاری بانک ها باعث می شود که ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمرنگ شود.

در همین راستا آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه استفاده از ظرفیت های مردمی است. اگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی از جمله ۵۵۰ میلیون تومانی بیشتر شود ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: بازار مسکن نیازمند همکاری و مشارکت های مردمی است و یکی از عوامل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت های فرسوده تزریق منابع مالی است که در این بین باید همکاری بانک ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید در این بخش همکاری تمامی  دستگاه ها به ویژه  بانک ها در  پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و تسریع در روند ساخت مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا