Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@17:16:37 GMT

۶ حرکت اشتباه در زمان ورزش

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۹۹۵

۶ حرکت اشتباه در زمان ورزش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهم نیست در خانه ورزش کنیم یا در باشگاه، برای محافظت از سلامت و آشنایی با آداب ورزش نکاتی وجود دارد که باید یاد بگیریم و رعایت کنیم. در ادامه برای شناسایی این موارد با ما همراه باشید.

۱.  استفاده از اسپری‌های پودری

در ورزش کردن حجم تنفسی ما بالا می‌رود و شش‌ها کاملا باز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موقعیت اگر از اسپرهای خوشبو کننده‌ی پودری استفاده کنیم، ترکیبات شیمیایی اسپری در گلو و ریه‌ها می‌نشینند و در طولانی مدت موجب بیماری‌های تنفسی و پوستی می‌شوند.

۲. استفاده از وزنه‌های بالا

استفاده ناگهانی ما از وزنه‌های بالا نه تنها مفید نیست؛ بلکه باعث آسیب به سلامت عضلات و استخوان‌ها می‌شود. اگر برای لاغری ورزش می‌کنید از وزنه‌های سبک در تعداد حرکات زیاد استفاده کنید(سرعت بیشتر در حرکات) و اگر برای عضله‌سازی ورزش می‌کنید از وزنه‌های متناسب در تعداد حرکات کم استفاده کنید (سرعت کمتر در حرکات) در این صورت فرصت گردش خون بیشتر به عضلات می‌دهید که موجب رشد آنها می‌شود.

۳. استفاده از آب سرد میان ورزش

هنگام ورزش، چربی‌ها برای تعمین نیروی ما توسط حرارت بالای بدن شکسته و وارد رگ‌های خونی می‌شوند. استفاده از آب سرد باعث می‌شود چربی‌هایی که وارد خون شدند به حالت جامد در آیند. این شرایط باعث رسوب چربی‌ها در رگ‌های خونی می‌شود که شما را به سوی داشتن کبد چرب و فشار خون بالا سوق می‌دهد. در نتیجه ریسک سکته مغزی و قلبی نیز بیشتر می‌شود.

۴. استراحت بین حرکات

برای انجام حرکات بعدی در ورزش نیاز است که به عضلات استراحت دهید. اگر استراحت در میان ورزش را فراموش کنید، فرصت کافی برای رشد عضله را می‌گیرید. به اصطلاح می‌گوید: «عضلات استوپ کردند». در این شرایط شما باید یک الی دو هفته از ورزش فاصله بگیرید تا عضلات بدن خود را باز پروری کنند.

۵. گفت و گو با دیگران در ورزش

بهتر است تنها به موزیک‌های انرژی‌زا گوش دهید و روی حرکات ورزشی خود تمرکز کنید. صحبت کردن با دیگران در هنگام ورزش، موجب تقسیم حواس می‌شود. در این صورت کیفیت ورزش‌ خود را پایین می‌آورید.

۶. ورزش در باشگاه 

کمدهای عمومی را قفل نکنید. این یکی از آداب ورزشی در باشگاه‌ها است. وسایل قیمتی را با خود به باشگاه نبرید و از قفل کردن کمدهای عمومی در باشگاه خودداری کنید. ممکن است کلید را با خود به خانه بیاورید یا آن را گم کنید که در این صورت به اموال عمومی آسیب می‌رسانید. وزنه‌هایی را که بر می‌دارید پس از استفاده در جای اولیه برگردانید. اگر وزنه‌ها و وسایل ورزشی را در وسط راه رها کنید ممکن است در موجب حادثه‌ای شوید که اصلا خوشایند نیست.

پربیننده ترین پنج گام موثر برای تقویت حافظه کدام است؟ امکان دوباره ابتلای بیماران کرونایی وجود دارد؟ ۷خوراکی برای تقویت مغز 5نباید بزرگ برای حفظ سلامت شنوایی +عکس تست انسانی واکسن ایرانی کرونا چگونه انجام خواهد شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزنه برداری ورزش کردن ورزش سنگین ورزش حرفه ای قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 ویدیویی از یک دختر 13 گرجستانی منتشر شده که وزنه 210 کیلویی لیفت می‌کشد. قدرت فوق العاده این دختر نوجوان را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • حرکات نمایشی مارکوس تورام با توپ در جشن قهرمانی اینتر / فیلم