Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور باید با اتحاد و همدلی کارها را پیش ببریم تاکید کرد: غیر از این تعامل و همکاری راه دیگری نداریم.

مجید نصیرایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس بر توجه به موضوع اتحاد و تعامل در رویارویی با مشکلات پیش روی کشور تاکید کرد گفت:علت موفقیت ما در مقابله با دوره اول شیوع کرونا نسبت به دیگر کشورهای جهان همین اتحاد و کنار هم بودن بود؛ در این موضوع همه کنار هم بودیم؛ دور یک میز نشستیم و همه ظرفیت ها را به کار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حوزه دولت، نهادهای حاکمیتی، خیرین، ظرفیت های مردمی و گروه های جهادی، همه و همه کنار یکدیگر متحد شدند تا در نتیجه توانستیم دوره اول شیوع را مدیریت کنیم؛ اکنون هم اینگونه است، برای مواجهه با ادامه این بیماری باید همان مدل اتحاد را حفظ کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: حال باید توجه کنیم در رویارویی با تمام مباحث و مشکلاتی که با آن روبه رو می شویم باید این مدل اتحاد و وحدت را در نظر بگیریم؛ برای مثال حضرت آقا نسبت به موضوع مسکن تاکیداتی داشتند که خوشبختانه یکی از مباحثی هم که در این مدت در مجلس دنبال شده موضوع مسکن است؛امیدوارم دوستان در دولت کمک کنند تا در این حوزه بتوانیم به سرعت باری را از دوش به خصوص اقشار  ضعیف و متوسط جامعه برداریم.

نصیرایی تاکید کرد: در این حوزه نیز باید از مدل قرارگاهی و مدلی که همه در کنار هم جمع بشویم و با اتحاد کار را پیش ببریم استفاده کنیم؛ غیر از این هم راه دیگری نداریم؛ همه بدانند چه دوستان در قوه مقننه، چه عزیزان در دولت، رسانه و افکار عمومی بدانند ما راهی غیر از اتحاد و همدلی برای رفع مشکلات کشور نداریم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دیگران مشکلات ما را حل نخواهند کرد؛ آنها به مشکلات ما اضافه خواهند کرد، ولی از این مشکلات چیزی کم نخواهند کرد، این روزها همه شاهد رفتار غربی ها هستند؛ شاهد بودیم در سربزنگاه ها و مشکلات برای مثال در مبارزه با شیوع کرونا وقتی خودشان گرفتار بشوند چگونه بی رحمی می کنند؛ این موضوع  در تمامی مباحث اینگونه است.

نصیرایی بیان کرد: همه باید در کنار هم قرار بگیریم و با همکاری و همدلی و محبت مشکلاتی مانند مشکلات معیشتی را رفع کنیم؛ چرا که همین موضوع کرونا برخی از اقشار جامعه را شدیدا دچار مشکلات کرده و برخی مشاغل تعطیل شده و با مسائلی روبه رو شده اند؛ این را نمی توان با بسته چند کیلویی برنج و قند حل کرد؛ بلکه نیاز به حمایت و توجه خاص وجود دارد تا بتوانیم در این حوزه عملکرد مطلوبی  داشته باشیم و مشکلات این عزیزان را رفع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح «قانون کار» دانست و گفت: پیگیر لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده هستیم، امیدواریم این مصوبه در مجلس دوازدهم به حالت قبل بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در جمع نمایندگان کارگران استان گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ با تأکید بر اینکه حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف، مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است، زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

وی بهترین راه برای حمایت از کارگران را اصلاح قانون کار عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

جوکار بر لزوم تبدیل قراردادهای موقت به دائمی برای ایجاد امنیت شغلی کارگران تأکید کرد و افزود: طرح افزایش سن بازنشستگی نیز با وجود مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید و امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح، و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانده شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان خواند و خاطرنشان ساخت: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز، چون با کسب آرای کارگران منصوب شده اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران با شعار حل نمی‌شود، گفت: نشست‌ها و جلسات باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد، بنابراین با شعاری صحبت کردن، نمی‌توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

کد خبر 749548

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر