Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل گفت: سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان اردبیل درصدد خرید و راه‌اندازی این دستگاه در کمرگ بیله سوار برآمده و قرارداد با گمرک جمهوری اسلامی نهایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استان اردبیل یکی از استان‌های مرزی کشور است که از شمال با جمهوری آذربایجان همسایه بوده و دارای حدود ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک با این کشور است و همین امر سبب راه اندازی گمرک مرزی در شمال استان و شهرستان بیله سوار شده است، گمرک شهرستان بیله سوار دارای پیشینه درازی بوده و سبقه آن به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه گمرک بیله سوار تنها گمرک بین المللی استان اردبیل بوده و روزانه شاهد رفت آمد هزاران نفر از جمهوری آذربایجان به استان اردبیل از این گمرک هستیم لذا تامین تجهیزات نوین و پیشرفته در این گمرک یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

دستگاه ایکس ری یکی از دستگاه‌های نوین است که با  استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا سبب تسریع در روند تردد در اماکن حساسی همچون گمرک می‌شود.این دستگاه در بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد موقع ورود و خرج در اماکنی که کنترل تردد در آن‌ها ضروری است از قبیل فرودگاه، گمرک و ... استفاده می شود و از این رو ایکس ری در مبادی گمرک کاربرد فراوانی دارد.

گمرک بیله سوار استان اردبیل به عنوان تنها گمرک بین المللی استان هنوز از نعمت بهره مندی از دستگاه ایکس ری کامیونی محروم بوده و در طی سال‌های اخیر فقط شاهد وعده‌های عملی نشده مسؤولان استانی و کشوری نسبت به تجهیز گمرک بیله سوار به این دستگاه هستیم و این امر مورد توجه مردم استان نیز قرار گرفته و از این رو این موضوع به عنوان یکی از سوژه های مردمی در سامانه فارس من ثبت شده است.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «علت تأخیر در استقرار دستگاه ایکس‌ری گمرک بیله‌سوار چیست؟» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

در پیگیری خبرنگار فارس، اکبر زارع، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل در خصوص خرید دستگاه ایکس ری توسط این سازمان اظهار کرد: با توجه به نیاز استان اردبیل و گمرک بیله سوار به نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری، سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان اردبیل درصدد خرید و راه‌اندازی این دستگاه در کمرگ بیله سوار برآمد.

وی افزود: در طی ماه‌های اخیر مذاکرات با گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام یافته و وارد فاز عقد قرار شدیم و امیدواریم که با اتمام مراحل نهایی شاهد راه‌اندازی این دستگاه ظرف مدت یک‌سال آتی در گمرک بیله سوار استان اردبیل باشیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل تشریح کرد: در حال حاضر قرارداد با گمرک جمهوری اسلامی نهایی شده و در مرحله فراخوان هستیم و یکی از شرط‌های اصلی برای خرید این دستگاه استفاده از توان داخلی و تولید داخلی شرکت‌های دانش بنیان است.

گفتنی است؛ با توجه به حجم تردد کامیون‌ به کشور آذربایجان و برعکس از طریق گمرک بیله سوار، نصب و راه اندازی این دستگاه برای افزایش امنیت تردد در این گمرک همواره مورد تاکید مسؤولان استانی از جمله رئیس دادگستری استان اردبیل بوده است به طوری‌که رئیس دادگستری کل دادگستری استان اردبیل در بازدید از گمرک بیله سوار با اشاره به لزوم نصب دستگاه ایکس ری در این گمرک عنوان کرد: باتوجه به تعداد کم دوربین‌های نظارتی برای کنترل تمام مساحت گمرک، تقویت پایش های تصویری با افزایش کیفیت و کمیت دوربین های نظارتی در این گمرک مرزی لازم و ضروری است.

وی افزود: برای تحقق این امر باید از تجهیزات پیشرفته از جمله دستگاه‌های ایکس ری و اسکنرهای مسافرتی نیز استفاده شود و البته در سایه همکاری و پیگیری‌های مستمر قضایی مسؤولان شهرستان بیله سوار اقدامات موثری در تهیه تجهیزات لازم در گمرک بیله سوار انجام شده که تا حد زیادی در حفظ شان و آبروی نظام در راستای جلوگیری از قاچاق صورت گرفته است.

در حالی‌که استفاده از این دستگاه در گمرک بیله سوار مورد تاکید مسؤولان بوده اما در چند سال اخیر فقط شاهد وعده‌های مسؤولان استانی و کشوری بوده‌ایم به طوری‌که معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در 22 مرداد ماه سال 97 از راه اندازی دستگاه ایکس ری در استان اردبیل خبر داده و عنوان کرده بود: توسعه و تجهیز گمرکات مرزی در کشور با هدف توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس دستگاه ایکس ری به‌زودی در گمرک بیله سوار مغان راه اندازی می‌شود.

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز در آخرین اظهار نظر خود در خصوص نصب دستگاه ایکس ری در گمرک بیله سوار در بهمن ماه سال 98 از راه اندازی این دستگاه در تابستان سال 99 خبر داده بود.

وی عنوان کرده بود: مجهزسازی گمرک بیله‌سوار توسعه اقتصادی استان اردبیل را به‌دنبال دارد و در این زمینه نیاز است هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی تجهیزات ایکس‌ری اقدام شود.

به گفته وی قرار بر این بود که دستگاه ایکس‌ری تا تابستان سال 99 در این گمرک نصب شده و در تامین امنیت و کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی نقش مهمی داشته باشد.

با توجه به آنکه هم اکنون در تابستان سال 99 قرار داریم و خریداری این دستگاه نیز بر عهده سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل قرار گرفته است.

مخاطبان جهت مشاهده این سوژه می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

https://www.farsnews.ir/my/c/27717

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه ایکس ری گمرک بیله سوار ایکس ری کامیونی استان اردبیل بیله سوار راه اندازی این دستگاه گمرک بیله سوار استان اردبیل دستگاه ایکس ری راه اندازی ایکس ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه